اولتیماتوم نماینده مجلس ایران به آمریکا و تروئیکای اروپایی

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / اولتیماتوم نماینده مجلس ایران به آمریکا و تروئیکای اروپایی
اولتیماتوم نماینده مجلس ایران به آمریکا و تروئیکای اروپایی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.02.2021
اشتراک
رئیس مرکز پژوهشهای مجلس ایران: مجلس در راس امور است اگر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان نجنبند، اسفند ماه با پروتکل الحاقی خداحافظی کرده و ناظران ان پی تی باید از کشور خارج شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، علیرضا زاکانی، نماینده مردم قم و رئیس مرکز پژوهشهای مجلس ایران با اشاره به طرح "لغو تحریمهای ظالمانه " مجلس یازدهم ادعا کرد که اگر آمریکا، آلمان، انگلیس و فرانسه نجنبند در اسفند ماه با پروتکل الحاقی به معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای خداحافظی خواهیم کرد.

زاکانی در مورد سند برجام و چالشهای بین ایران و آمریکا گفت: برجام سندی است که جز به رفع تحریمها باقی نخواهد ماند. همان گونه که دوره بزن و برو تمام شده است دوره تحمیل ننگ نامه و تحمیق ملتها تمام شده است. لااقل باید بگویم که برای ایران اسلامی دیگر تکرار نخواهد شد. رهبری هوشمند و فرزانه، ملتی آگاه و در صحنه و نخبگانی شجاع و مبتکر شرایطی را برای ما فراهم کرده که  آن ننگ نامه و تحمیق نامه های که توسط دشمنان اجرا می شد در مسیر الغا هستند.

این عضو کمیسیون اصل نود مجلس در مورد طرح هایی مثل طرح شفافیت، طرح تعارض منافع که در یازدهمین دوره قوه مقننه مطرح شده بود گفت: مجلس اصلاحات را از خودش شروع کرده است تعارض منافع، عدم شفافیت و رانت سه ویژگی است که به کشور آسیب می زند اگر طرح شفافیت مجلس با کمبود سه رای تصویب نشد مجددا توسط دوستان امضا شده است و با ماده 130 در دستور کار صحن قرار خواهد گرفت. مجلس به شفافیت قائل است و بخش عمده ای از مخالفان معتقد بودند شفافیت موجود در طرح ارائه شده کافی نیست دو نفر از مخالفان سخنران نیز به این ماجرا اذعان داشتند ما به مردم قول می دهیم که در این مسیر کوتاهی نکنیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала