آماده سازی حملات شبه نظامیان به مقامات سوری

© Sputnik / Mikhail Alaeddinآماده سازی حملات شبه نظامیان به مقامات سوری
آماده سازی حملات شبه نظامیان به مقامات سوری - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.02.2021
اشتراک
وزارت دفاع روسیه از آماده سازی تحریکات توسط شبه نظامیان در سوریه خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، دریادار ویاچسلاو سیتنیک معاون رئیس مرکز آشتی طرف های متخاصم روسیه در جمهوری عربی سوریه، در یک جلسه توجیهی گفت: شبه نظامیان در حال آماده سازی تحریک دیگری علیه مقامات سوریه هستند؛ کلاه سفیدان با تجهیزات لازم برای فیلمبرداری وارد استان ادلب شدند.

در پی انفجار خودروی بمب گذاری شده در سوریه شماری غیر نظامی مجروح شدند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.02.2021
در پی انفجار خودروی بمب گذاری شده در سوریه شماری غیر نظامی مجروح شدند

سازمان کلاه سفیدها، که محبوبیت و حمایت گسترده ای در غرب پیدا کرده است، هدف خود را نجات غیرنظامیان در مناطق جنگی اعلام کرده، اما توسط مقامات سوری متهم به ارتباط با افراط گرایان و انجام فعالیت های تبلیغاتی خصمانه است.

وزارت امور خارجه روسیه فعالیت های کلاه ایمنی سفید را عنصری از یک کارزار اطلاعاتی برای تحقیر مقامات سوری خواند و به ویژه آنها را مسئول این تحریکات دانست، دلیلی که به غرب داد تا دمشق را به استفاده از سلاح شیمیایی و حمله به اهداف نیروهای دولتی متهم کند.

سیتنیک گفت: طبق اطلاعات موجود، شبه نظامیان گروه های مسلح غیرقانونی در حال آماده سازی تحریکاتی هستند تا نیروهای دولت سوریه را به حمله به شهرک های منطقه کاهش تنش ادلب متهم کنند.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت شبه نظامیان گروه تروریستی حیات تحریر الشام در منطقه شهرک فوآ در استان ادلب ثبت شده است.

معاون رئیس رئیس مرکز آشتی طرف های متخاصم روسیه گفت: گروهی از فعالان سازمان شبه بشردوستانه "کلاه سفید" با تجهیزات حرفه ای برای فیلمبرداری نیز در محل حاضر شدند.

سیتنیک افزود: مرکز آشتی طرفهای متخاصم روسیه از فرماندهان گروه های مسلح غیرقانونی می خواهد تا تحریکات مسلحانه را کنار بگذارند و راه حل مسالمت آمیز اوضاع را در مناطق تحت کنترل خود در پیش گیرند.

علاوه بر این، در منطقه تنش زدایی ادلب، ۳۶ حمله از مواضع گروه تروریستی جبهه النصره، که ۱۵ حمله در استان ادلب، ۱۳ حمله حملات در استان لاذقیه، در استان حلب دو حمله، در استان حماه شش حمله صورت گرفته است.

به گفته سیتنیک، طی ۲۴ ساعت گذشته هیچ شلیکی توسط گروه های مسلح غیرقانونی تحت کنترل ترکیه ثبت نشده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала