جالب ترین نتیجه گیری کارشناسان بین المللی در چین در خصوص منشا ویروس کرونا

© AP Photo / Arek Ratajجالب ترین نتیجه گیری کارشناسان بین المللی در چین در خصوص منشا ویروس کرونا
جالب ترین نتیجه گیری کارشناسان بین المللی در چین در خصوص منشا ویروس کرونا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.02.2021
اشتراک
جالب ترین و جدیدترین نتیجه گیری کمیسیون سازمان بهداشت جهانی (WHO) این است که کارشناسان در شهر ووهان چین شروع به مطالعه گوشت منجمد حیوانات عجیب و غریب به عنوان منبع احتمالی شیوع ویروس کرونا کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، خانم  آنچا بارانوا ، استاد دانشکده زیست شناسی سیستم ها در دانشگاه جورج میسون ضمن بیان این مطلب می افزاید: احتمالاً این گوشت ها از مراکز پرورش آنها برای کشتار به صورت منجمد و یخ زده به بازار آورده می شوند.

وی گفت: "مراکزی  در چين وجود دارد كه زبادان (نوعی جیوان گربه سان) يا پانگولين را براي توليد گوشت پرورش مي دهند. آنها زنده به بازار آورده نمی شوند بلکه به صورت گوشت منجمد هستند. این در مورد خفاش ها نیز صدق می کند."

سازمان جهانی بهداشت زمان رسمی آغاز شیوع ویروس کرونا در چین را زیر سوال برد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.02.2021
تردید کارشناس سازمان جهانی بهداشت در آغاز شیوع کرونا از بازار شهر ووهان چین

به گفته بارانوا ، این کمیسیون رسماً به بحث ها در مورد تهیه ویروس در آزمایشگاهی در ووهان پایان داد  اما مطالعات متخصصان را نمی توان  تحقیقات ایده آل دانست. این زیست شناس روس می گوید : "برای یافتن چیزی در ووهان ، باید گروهی از كارآگاهان و نه گروهی ازکارشناسان WHO به آنجا اعزام شوند".  

وی یه این نتیجه می رسد در حال حاضر معلوم کردن آنچه یک سال پیش در ووهان اتفاق افتاده تقریباً غیرممکن است. این استاد دانشگاه افزود كه تلاش برای فهمیدن اینكه این ویروس از كجا ناشی شده است ، هیچ فایده ای ندارد و توصیه كرد كه درباره شایعات در این زمینه بحث نشود.

در تاریخ 9 فوریه، گزارش شد که اعضای هیئت بین المللی چهار روایت در مورد چگونگی انتقال ویروس کرونا به انسان - از یک حیوان ، از حلقه بینابینی ​​، غذاهای منجمد و همچنین به دلیل حادثه ای در آزمایشگاه را بررسی کرده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала