ویژگی سودمند ماسک برای بیماران آلوده به کرونا

© Sputnik / Alexandr Kryazhev /  مراجعه به بانک تصاویر ویژگی سودمند ماسک برای بیماران آلوده به کرونا
ویژگی سودمند ماسک برای بیماران آلوده به کرونا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.02.2021
اشتراک
دانشمندان یک ویژگی سودمند و پیش بینی نشده استفاده از ماسک برای بیماران آلوده به ویروس کووید 19 را نام بردند.

به گزارش اسپوتنیک، استفاده از ماسک های پزشکی توسط بیمارانی که به ویروس کرونا آلوده شده اند می تواند از شدت کووید - 19 بکاهد. این نتیجه توسط دانشمندان موسسه ملی بهداشت ایالات متحده به دست آمد و مطالعه آنها در مجله Biophysical Journal منتشر شده است.

متخصصان دریافته‌اند که ماسک ها به میزان قابل توجهی رطوبت هوای استنشاق شده را افزایش می دهند، در نتیجه تولید اینترفرون ها - پروتئین های ترشح شده توسط سلول های بدن در پاسخ به حمله پاتوژن - را تحریک می کنند.

آدریان باکس، نویسنده تحقیق گفت: " افزایش سطح رطوبت چیزی است که احتمالاً بیشتر افرادی که از ماسک استفاده می‌کنند آن را احساس کرده اند بدون اینکه بدانند این رطوبت در واقع می تواند برای آنها مفید باشد."

هوای مرطوب همچنین می تواند گسترش ویروس به ریه ها را کاهش دهد، باعث ترشح موکوسیلیاریا شود، مکانیسم محافظی در دستگاه تنفسی که مخاط و ذرات بالقوه مضر را از ریه ها پاک می کند.

دانشمندان چهار نوع ماسک رایج را آزمایش کردند: شماره N95، ماسک جراحی یکبار مصرف سه لایه، پنبه و پلی استر دو لایه و پنبه سنگین. از داوطلبان خواسته شد که در یک جعبه سیاه و سفید که نفوذ هوا ندارد نفس بکشند و پس از آن سطح رطوبت در جعبه اندازه گیری شد. سپس شرکت کننده ها در آزمایش این روش را با ماسک بر روی صورت خود تکرار کردند. نتایج نشان داد که در حالت دوم، بیشتر بخار آب بر روی بافت باقی مانده، متراکم شده و دوباره استنشاق می شود. ضخیم ترین ماسک پنبه ای بالاترین سطح رطوبت را ایجاد می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала