ماجرای متهم شدن دوباره مونیکا ویت به جاسوسی برای ایران +عکس

© Fotolia / Glebstockماجرای متهم شدن دوباره مونیکا ویت به جاسوسی برای ایران
ماجرای متهم شدن دوباره مونیکا ویت به جاسوسی برای ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.02.2021
اشتراک
آمریکا دوباره افسر سابق ضد جاسوسی نیروی هوایی را به جاسوسی برای ایران متهم کرد.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به گزارش وزارت دادگستری آمریکا، آمریکا دوباره افسر سابق ضد جاسوسی نیروی هوایی را به جاسوسی برای ایران متهم کرد.

مونیکا ویت در سال ۲۰۱۳ شروع به همکاری با ایران کرده و اطلاعات فوق‌سری چون هویت چند نفر از جاسوسان آمریکایی را به مقام‌های ایرانی داده است.

در بیانیه قبلی وزارت دادگستری آمریکا از مونیکا الفرید ویت، به عنوان افسر دایره ضدجاسوسی نیروی هوایی یاد شده که در خلال سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۸ در استخدام این نیرو بوده و پس از خروج از ارتش هم از سال ۲۰۱۰ به طور قراردادی و نیمه وقت با وزارت دفاع آمریکا همکاری داشته است.

در این رابطه 4 شهروند ایران نیز متهم شده بودند. این افراد در سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ با استفاده از حساب‌های ساختگی در شبکه‌های اجتماعی، برای هک کردن کامپیوترهای امنیتی و همچنین ارسال بدافزار برای رخنه در منابع محرمانه تلاش کرده‌اند و مشخصا افسران اطلاعاتی را که مونیکا ویت می شناخته هدف قرار داده‌اند.

​مونیکا ویت در ماه اوت سال ۲۰۱۳ شروع به لو دادن اطلاعات محرمانه می‌کند و اسامی چند مامور امنیتی آمریکایی را که با آنها همکاری می‌کرده یا آنها را می‌شناخته به ماموران اطلاعاتی ایران می‌دهد.

وزارت دادگستری آمریکا همچنین نام چهار شهروند ایرانی دیده می‌شود که آمریکا می‌گوید در پی همکاری خانم ویت با ایران توانسته‌اند علیه جاسوسان آمریکایی عملیات امنیتی-سایبری انجام دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала