اظهار نظرهای جدید کاخ سفید درباره برجام و تماس با ولیعهد عربستان

© Fotolia / jiawangkunاظهار نظرهای جدید کاخ سفید درباره برجام و تماس با ولیعهد عربستان
اظهار نظرهای جدید کاخ سفید درباره  برجام  و تماس با  ولیعهد عربستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.02.2021
اشتراک
سخنگوی کاخ سفید بازگشت آمریکا به برجام را مشروط به بازگشت ایران به تعهدات برجام کرد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، جین پساکی در نشست خبری روز جمعه خود به برجام اشاره کرد و مجددا گفت که اگر ایران به تعهدات کامل خود در ذیل برجام بازگردد، واشنگتن نیز اقدام مشابه را انجام خواهد داد.

وزارت خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.02.2021
به عقیده آمریكا "هیچگونه آخرین مهلت" برای برجام وجود ندارد

این درحالی است که بتازگی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: در خصوص برجام و بازگشت آمریکا به برجام، آنچه که برای ما اهمیت دارد، تعهداتی است که این کشورها در برجام به ‌طور مشخص برای رفع تحریم ‌‌ها داشته‌ و دارند. سید عباس عراقچی با اعلام اینکه اگر آمریکا بدون رفع تحریم‌‌ها بخواهد به برجام برگردد، اصلاً برای ایران موضوعیتی ندارد، تأکید کرد که برجامی که رفع تحریم‌‌ ها در آن نباشد، اساساً برای ایران فاقد ارزش است.

 سخنگوی کاخ سفید روز جمعه در در بخش دیگری از کنفرانس خبری خود  اعلام کرد که واشنگتن برنامه‌ای برای گفت‌وگوی تلفنی با عربستان و ولی‌عهد سعودی ندارد.

وی افزود: این مشخص است که دولت جدید آمریکا در عرصه سیاست خارجی خود با عربستان سعودی تجدید نظر کرده است.

پیشتر جین پساکی از پاسخ به سوالی درباره اینکه دولت آمریکا، عربستان را به دلیل قتل جمال خاشقی به دست عوامل سعودی در کنسولگری این کشور در استانبول تحریم می‌کند یا نه، طفره رفته بود.

روزنامه «هیرلد تریبون» روز جمعه با انتشار مقاله‌ای درباره روابط عربستان و آمریکا در دولت بایدن نوشت که واشنگتن به شدت مخالف پرونده حقوق بشری ریاض و همچنین جنگ نیابتی در یمن است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала