آتش سوزی در گمرک افغانستان در جوار مرز ایران + ویدئو

© Photo / IRNAآتش سوزی در گمرک افغانستان در جوار مرز ایران
آتش سوزی در گمرک افغانستان در جوار مرز ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.02.2021
اشتراک
ظهر امروز (۲۵ بهمن ماه) تاسیسات گمرکی اسلام‌قلعه در خاک افغانستان واقع در جوار گذرگاه مرزی دوغارون ایران در شرق خراسان رضوی دچار آتش سوزی گسترده‌ای شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا ، صدا و دود این انفجار بزرگ حوالی ساعت ۱۳ امروز در شهر تایباد واقع در فاصله ۱۸ کیلومتری از مرز دوغارون شنیده شد و هم‌اینک دود عظیم ناشی از انفجار توسط شهروندان تایبادی قابل مشاهده است. 

​این رخداد که هم‌اینک موجب آتش‌سوزی مهیب در منطقه شده، تعطیلی سریع تاسیسات گمرکی در مرز دوغارون ایران و خروج همه کامیونها و خودروهای باربری موجود در این منطقه را در پی داشت. 

بر اساس بررسیهای اولیه و مشاهدات خبرنگار ایرنا در محل حادثه، این انفجار تبعاتی برای تاسیسات مرزی و گمرکی ایران نیز در پی داشته و با رسیدن آتش آن به داخل خاک ایران سبب انفجار برخی از مخازن آب و گاز شده است.

همچین یگانهایی از نیروی زمینی ارتش مستقر در نوار مرزی و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران جهت امدادرسانی و کنترل منطقه وارد عمل شده‌اند  

مرکز شهرستان ۱۲۰ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۸ کیلومتری جنوب شرق مشهد واقع است. تایباد از سمت شرق و جنوب شرق هم مرز با کشور افغانستان است.

 گمرک دوغارون واقع در شهرستان تایباد با یک قرن سابقه فعالیت در فاصله ۱۸ کیلومتری مرز ایران و افغانستان در حوزه صادرات، واردات، ترانزیت و مسافر فعال است. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала