چهره اصولگرای ایرانی : باید با آمریکا قدم به قدم همراه شویم

© Sputnik / Владимир Федоренко /  مراجعه به بانک تصاویر چهره اصولگرای ایرانی : باید با آمریکا قدم به قدم همراه شویم
چهره اصولگرای ایرانی : باید با آمریکا قدم به قدم همراه شویم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.02.2021
اشتراک
علی مطهری نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ایران اعلام کرد مریکا به دنبال نابودی کشور وی نیست و جمهوری اسلامی باید با آمریکا قدم به قدم همراه شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، علی مطهری با بیان اینکه اسرائیل به دنبال نابودی ماست ولی آمریکا خیر! اظهار داشت: باید با آمریکا قدم به قدم همراه شویم. بالاخره دوره آقای اوباما با آقای ترامپ متفاوت است. اصلا حرف درستی نیست که آنها هیچ فرقی ندارند. یکی نامتعادل است، یکی عاقل.

قطر از  تماس های خود با ایران و آمریکا برای احیای برجام خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.02.2021
قطر از تماس های خود با ایران و آمریکا برای احیای برجام خبر داد

علی مطهری در ویژه برنامه «پلاک دیپلمات» بسیج دانشجویی شریف با اشاره به مقایسه سیاست خارجه دولت روحانی با دولت قبل از آن گفت: در دولت آقای احمدی نژاد، ارتباط با آمریکای لاتین مثل برزیل و ونزوئلا ابتکار خوبی بود.

وی افزود: ما در داخل متحد نبودیم در توافق برجام و دشمن از این اختلاف استفاده کرد. ما می توانستیم روابط مان را با کشورهای عربی بهبود ببخشیم و در این زمینه غفلت شد. باید این کشور ها جذب می کردیم به جای اینکه با موشک ها تهدید کنیم.

مطهری افزود: ما اگر سیاست داشته باشیم، روابط مان با عربستان می‌تواند مثل زمان آقای هاشمی شود. رابطه‌مان با مصر چرا باید قطع باشد. داشتن دو دوست در منطقه، حماس و حزب‌الله کافی نیست.

نماینده سابق مجلس تصریح کرد: این درست است که دولت آقای روحانی کشور چین را بعد از برجام تحویل نگرفت و این اشتباه بود. روی برجام خیلی تبلیغ بیجا شد و نباید این قدر مردم را امیدوار می کردند. معلوم نبود که چه اتفاقاتی خواهد افتاد و این امید به اروپا هم غیر منطقی بود.

وی افزود: ما باید مطابق اسلام عمل کنیم. قرار نیست به تمام خواسته های آمریکا عمل کنیم چون جاهایی خلاف اسلام است. بحث مطابق عقل عمل کردن است. لازم نیست با آمریکا تنش داشته باشیم. 

مطهری ادامه داد: کل مشکل ما با آمریکا، اسرائیل است. غیر از این مشکلی نداریم. مثل فرانسه و انگلیس. با حفظ ارزش فلسطین، باید ارتباطمان را گسترش بدهیم. یکی از دروازه های اثر گذاری روی دنیا ارتباط با آمریکا ست. از این باید استفاده کرد.

وی گفت: دیپلماسی اقتصادی ما صرفا وابسته به سیاست خارجه نیست. سیاست خارجه می تواند کمک کننده باشد.

مطهری اظهار داشت: در تیره شدن ارتباط روسیه و ترکیه، به ما پیشنهاد شد مرغ روسیه را تامین کنیم ولی به خاطر ضعف ساختار اقتصادی نتوانستیم از این فرصت استفاده کنیم و یا درباره ظرفیت های کشور عراق هم همچنین بود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала