نشریه آلمانی از آغاز دوباره دوستی بین روسیه و آلمان خبر داد

© Sputnik / Sergey Guneevنشریه آلمانی از آغاز دوباره دوستی بین روسیه و آلمان خبر داد
نشریه آلمانی از آغاز دوباره دوستی بین روسیه و آلمان خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.02.2021
اشتراک
ولفگانگ مونچائو ، روزنامه نگار آلمانی در مقاله ای برای مجله Spectator می نویسد روسیه و آلمان روابط بسیار نزدیکتر از آنچه بسیاری تصور می کنند ، دارند و اکنون جهانیان شاهد روند آغاز دوباره دوستی بین این کشورها هستند.

به گزارش اسپوتنیک، نویسنده توجه خود را به این نکته جلب کرد که آلمان به استفاده از واکسن اسپوتنیک وی علیه ویروس کرونا و همچنین تکمیل پروژه نورد استریم 2 علاقه مند است.

احتمال تحریم های احتمالی آمریکا علیه روسیه در صورت تکمیل پروژه نورد استریم 2  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.02.2021
احتمال تحریم های احتمالی آمریکا علیه روسیه در صورت تکمیل پروژه نورد استریم 2

مونچائو می نویسد:  "سیاستمداران آلمانی وقتی از نتایج میان دوره ای آزمایشات بالینی واکسن اسپوتنیک وی  در اوایل ماه فوریه مطلع شدند ،خوشحال گردیدند . ... این را با تحقیر واکسن AstraZeneca و دانشگاه آکسفورد مقایسه کنید ، زمانی که یک مقام آلمانی ادعاهای دروغین در مورد کم اثر بودن آن در افراد مسن را منتشر کرد.. واکسن روسی از نظر فنی ، بسیار شبیه به واکسن آکسفورد است. اما با این حال  به نظر می رسد که این نمی تواند میزان اشتیاق آلمانی ها برای دریافت واکسن روسی را کاهش دهد".

پیش از این گزارش شده بود که برخی از کشورهای اروپایی محدودیت سنی استفاده از واکسن تولید شده توسط AstraZeneca را تعیین کرده و نتیجه گرفته اند که اثربخشی آن در افراد مسن به خوبی مطالعه نشده است.

روزنامه نگار آلمانی معتقد است که تلاش برای تکمیل ساخت خط لوله روسیه به بزرگترین بحران دیپلماتیک در روابط بین دو سوی اقیانوس اطلس (اروپا و امریکا) از زمان جنگ در عراق تبدیل شده است.

به گفته وی ، امروز مانند آن زمان ، آلمان بار دیگر ایالات متحده را كه با اجرای این طرح مخالف است ، به چالش می كشد ، اما این بار آلمانی ها بسیار قاطع ترند. آلمان فدرال امیدوار است که این خط لوله دسترسی این کشور به ذخایر گسترده گاز طبیعی روسیه را تسهیل کند.

این روزنامه نگار تأکید کرد: "آلمان و روسیه هر دو از رویکرد تجاری نسبت به سیاست خارجی پیروی می کنند."

آژانس دارویی اروپا و اتحادیه اروپا  در پایان ژانویه واکسن AstraZeneca  علیه کرونا را برای استفاده در اتحادیه اروپا مورد تأئید قرار دادند.

نورد استریم 2 ساخت دو خط لوله  با ظرفیت کلی 55 میلیارد متر مکعب در سال از سواحل روسیه به آلمان از طریق دریای بالتیک را  پیش بینی می کند. این خط لوله همچنین از مناطق اقتصادی سرزمینی یا انحصاری فنلاند، سوئد و دانمارک عبور خواهد کرد.

ایالات متحده که گاز طبیعی مایع خود را به اروپا صادر می کند، در تلاش است جلوی ساخت خط لوله گاز روسیه را بگیرد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала