آموزش پلیس برای جلوگیری از سرقت موبایل و کیف‌قاپی +ویدئو

© Photo / IRNAنیروی انتظامی ایران: کشف حجاب در فضای مجازی نیز تخلف است
نیروی انتظامی ایران: کشف حجاب در فضای مجازی نیز تخلف است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.02.2021
اشتراک
توصیه‌های پلیس به شهروندان برای جلوگیری از سرقت موبایل و کیف‌قاپی در معابر، در فضای مجازی منتشر می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، افزایش سرقت موبایل در کوچه و خیابان شهرهای مختلف ایران موجب شده است تا پلیس برای جلوگیری از این اتفاق و آگاهی‌بخشی مردم، ویدئوی آموزشی منتشر کند. در این ویدئو پلیس به شهروندان توصیه‌های ایمنی بسیار مفیدی را متذکر می‌شود.

View this post on Instagram

A post shared by Rouydad24 (@rouydad24.ir)

اینکه فردی که مورد سرقت قرار می‌گیرد در صورت امکان فرار کند و در صورتی که این امکان وجود ندارد موبایل یا کیف خود را از خانه‌ای که در آن نزدیکی است به داخل بیندازد تا سرقت نافرجام باقی بماند. طرز نگه داشتن گوشی در محیط بیرون و حین صحبت کردن با گوشی، به گونه‌ای باشد که انگشت اشاره روی قسمت بالای آن قرار گیرد تا از کشیدن سریع گوشی و سرقت آن جلوگیری شود ضمن اینکه باید گوشی را در سمت مخالف خیابان در دست گرفته شود.

همچنین در محیط‌های بیرون بهتر است مراقب اطراف و موتورسیکلت‌ها با پلاک مخدوش بود و برای صحبت کردن با گوشی از هندزفری استفاده کرد. علاوه بر این، در حین صحبت با گوشی در خودرو، از بالا بودن شیشه‌ها و قفل بودن درها اطمینان داشته باشید و وسایل را از دسترس سرنشینان و کسانی که تظاهر به آدرس پرسیدن می‌کنند دور نگاه داشت.

کاربران ضمن اشاره به افزایش سرقت موبایل و سرقت‌های کوچک در کوچه و خیابان، توصیه‌های پلیس را بسیار کارآمد عنوان می‌کنند و معتقدند مردم خود باید مراقب‌های لازم را انجام دهند تا از سرقت در امان بمانند. این کاربران تجربیات خود را نیز در این‌باره ذکر می‌کنند و این نکته را یادآور می‌شوند که اگر مجازات چنین سرقت‌هایی سنگین باشد دیگر سارقان جرات دست زدن به چنین کارهایی را نخواهند داشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала