آمریکا: اقدامات ایران در یمن به تشدید تنش ها کمک می کند

© AFP 2023 / Mohammed Huwais/AFO آمریکا: اقدامات ایران در یمن به تشدید تنش ها کمک می کند
 آمریکا: اقدامات ایران در یمن به تشدید تنش ها کمک می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.02.2021
اشتراک
نماینده ویژه آمریکا در یمن اعلام نمود که اقدامات ایران در یمن فقط باعث افزایش تنش در این کشور می شود.

به گزارش اسپوتنیک روز پنجشنبه نماینده ویژه آمریکا در امور یمن، تیم لیندرینگ در دیدار با منصور هادی رئیس جمهور یمن ابراز داشت که اقدامات ایران در یمن به تشدید تنش ها کمک می کند.

واکنش ایران به موضع دولت جدید آمریکا درباره یمن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.02.2021
واکنش ایران به موضع دولت جدید آمریکا درباره یمن

شبکه تلویزیونی العربیه به نقل از وی گفت: "نقش منفی ایران در یمن فقط به تشدید تنش و تقابل و همچنین بی ثبات سازی وضعیت در این کشور کمک می کند."

وی همچنین افزود که ایالات متحده آمریکا همچنان به حمایت از "دولت قانونی یمن و متحدانش در عربستان سعودی" ادامه می دهد و قصد دارد با همکاری سازمان ملل متحد تلاش های خود را برای برقراری صلح در این کشور ادامه دهد.

به نوبه خود، منصور هادی شورشیان یمنی را به جنبش انصارالله (حوثی ها) و "پشت سر آنها ایران" در حمله به شهروندان عادی یمن و همچنین در اجرای حملات با هدف اهداف غیرنظامی در عربستان سعودی متهم کرد. وی همچنین بر همکاری با دولت جدید ایالات متحده در برقراری گفتگوی بین یمنی ابراز امیدواری کرد.

شایان ذکر است، در تاریخ 10 ژانویه، مایک پمپئو، وزیر خارجه اسبق آمریکا، قصد خود را برای قرار دادن انصارالله در لیست سازمان های تروریستی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد. به گفته وی، چنین تصمیمی "ابزارهایی برای مقابله با فعالیت های تروریستی" این جنبش فراهم می کند که گفته می شود توسط تهران پشتیبانی می شود. با این حال ، وزارت خارجه در تاریخ 6 فوریه به کنگره ایالات متحده اطلاع داد که قصد دارد این تصمیم دولت قبلی را لغو کند.

در یمن از آگوست 2014، تقابل نیروهای دولتی و حوثی ها ادامه دارد. این درگیری ها با حمله به ائتلاف به رهبری عربستان سعودی در این کشور وارد فعال ترین مرحله خود شد. این درگیری که بیش از پنج سال به طول انجامیده است، بزرگترین بحران انسانی را در جهان ایجاد کرده است. طبق گزارش سازمان ملل، بیش از 24 میلیون یمنی - تقریباً 80 درصد از جمعیت این کشور - به کمک های بشردوستانه نیاز دارند و تعداد پناهندگان داخلی بیش از 3 میلیون نفر است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала