واکسن اسپوتنیک وی حلال است

© Sputnik / Alexey Kudenko /  مراجعه به بانک تصاویر واکسن اسپوتنیک وی حلال است
واکسن اسپوتنیک وی حلال است  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.02.2021
اشتراک
ولادیمیر گوشچین متخصص در مرکز گامالیا اعلام نمود که واکسن اسپوتنیک وی حلال است و در ان از ذرات حیوانی غیرحلال استفاده نشده است.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر گوشچین رئیس آزمایشگاه مکانیسم های میکروارگانیسم های بیماریزا در مرکز گامالیا اعلام نمود که "هنگامی که ما برای این کار آماده می شدیم، آنچه که اسلام گفته است را در نظر گرفتیم، به ویژه در مورد حیوانات مرده، خوک ها، خون و سایر موارد را برای تولید واکسن در نظر گرفتیم، و هیچ کدام از این گزینه ها در واکسن اسپوتنیک وی وجود ندارد."

اعلام وضعیت جسمانی پسر وزیر بهداشت ایران پس از تزریق واکسن اسپوتنیک وی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.02.2021
وضعیت جسمانی پسر وزیر بهداشت ایران پس از تزریق واکسن "اسپوتنیک وی"

 گوشچین در میزگرد در خصوص اسپوتنیک وی گفت: "واکسیناسیون علیه کووید 19 در پرتو دستورات دینی اسلامی که توسط اداره معنوی "اداره مسلمانان فدراسیون روسیه" انجام می شود".

وی در پاسخ به این سوال که آیا اصلاً چیزی از منشا حیوانی در واکسن وجود دارد، گفت: "اصلا، نیست."

به گفته وی، منبع ماده مغذی موجود در راکتورها یک سلول انسانی است به عنوان یک محل تولید مثل، که به ویروس آدنوویروس آلوده می شود، برای تولید یک محصول ویروسی که پایه و اساس واکسن است استفاده می شود. پس از آن، تمام اجزای سلولی خالص می شوند، در نتیجه به جز ذرات ویروسی چیز دیگری در این واکسن نیست.

علاوه بر این گوشچین تأکید کرد: "این یک واکسن زنده نیست، نمی تواند باعث بیماری در انسان شود. همچنین حاوی مقدار کمی اتانول برای تثبیت واکسن است."

شایان ذکر است از 24 کشوری که واکسن اسپوتنیک در آن ثبت شده است، 10 کشور مسلمان هستند، به ویژه ایران، بحرین و امارات متحده عربی از جمله کشورهایی هستند که مسلمان نشین هستند و از واکسن اسپوتنیک وی استفاده می کنند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала