رسانه: روسیه با ساخت واکسن "اسپوتنیک وی" به موفقیت جهانی خواهد رسید

© Sputnik / Alexey Kudenko /  مراجعه به بانک تصاویر رسانه: روسیه با ساخت واکسن "اسپوتنیک وی" به موفقیت جهانی خواهد رسید
رسانه: روسیه با ساخت واکسن اسپوتنیک وی به موفقیت جهانی خواهد رسید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.02.2021
اشتراک
واکسن اسپوتنیک وی علیه ویروس کرونا می تواند موفقیت جهانی را برای روسیه به همراه داشته باشد.

به گزارش اسپوتنیک، این نظر توسط ایشان تارور، مقاله نویس روزنامه واشنگتن پست ابراز شده است.

وی خاطرنشان کرد که غرب این واکسن ساخت روسیه را دست کم گرفته و ترجیح می دهد آن را مسخره کند. با این حال ، مزایای اثبات شده اسپوتنیک وی موقعیت مسکو را در صحنه بین المللی تقویت می کند.

انتشار تصویری از درخواست ثبت واکسن «اسپوتنیک وی» در اروپا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.02.2021
انتشار تصویری از درخواست ثبت واکسن «اسپوتنیک وی» در اروپا

پس از مقاله منتشره در مجله علمی پزشکی Lancet  در خصوص ایمنی و اثربخشی واکسن روسی، علاقمندی  کشورها به این  افزایش یافته است. در میان آنها کشورهای اتحادیه اروپا بودند که به دلیل کمبود واکسن ، ایمن سازی مردم آنها در برابر کرونا به تاخیر می افتد. برای آنها ، "اسپوتنیک وی" که تقریباً همان اثربخشی  واکسن فایزر را نشان می دهد ، اما چندین برابر ارزان تر است و به شرایط خاص نگهداری نیاز ندارد ، ممکن است یک پیشنهاد جالب باشد.

روزنامه نگار آمریکایی می نویسد: "ما باید اعتراف کنیم که در سال های اخیر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه یک استراتژی ملی بلند پروازانه را در زمینه تحقیقات علمی ، سرمایه گذاری در دانشگاه ها و آزمایشگاه های تحقیقاتی اجرا کرده است. و تولید واکسن روسی می تواند تأییدی بر درستی چنین خط مشی وی باشد. "

اسپوتنیک وی اولین واکسن ثبت شده در جهان مبتنی بر آدنو ویروس انسانی بوده است . در حال حاضر ، واکسن ساخت دانشمندان روس در میان ده واکسن کاندیدا در لیست سازمان بهداشت جهانی است.

تا به حال  12کشور استفاده از اسپوتنیک وی  را در قلمرو خود تأیید کرده اند. واکسیناسیون مردم علیه کرونا  در روسیه از 5 دسامبر سال 2020 آغاز شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала