تشکیل حزب مخالفان ترامپ در امریکا

© REUTERS / Carlos Barriaتشکیل حزب مخالفان ترامپ در امریکا
تشکیل حزب مخالفان ترامپ در امریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.02.2021
اشتراک
بیش از صد عضو سابق حزب جمهوری خواه در حال مذاکره برای تشکیل یک حزب راست گرای میانه روی جدید برای مقابله با دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا هستند..

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری رویترز، مذاکره کنندگان به دلیل عدم تمایل حزب جمهوری خواه به مخالفت با ترامپ و "تلاش های او برای تضعیف دموکراسی" به فکر جدا شدن از این حزب  هستند . تا کنون، این بحث ها در مراحل اولیه خود است. گزارش شده است که حدود 120 مقام سابق جمهوری خواه، از جمله مقامات دولت سابق رونالد ریگان ، جورج دبلیو بوش ، جورج دبلیو بوش و شخص ترامپ، هفته گذشته در یک ویدئو کنفرانس با نرم افزار زوم  درباره این موضوع بحث کردند.

انتقام ترامپ از جمهوری خواهانی که از وی روی برگردانده اند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.02.2021
انتقام ترامپ از جمهوری خواهانی که از وی روی برگردانده اند

ایوان مک مولین، سیاستمدار آمریکایی می گوید : بخش بزرگی  از حزب جمهوری خواه به طور فزاینده ای رادیکال شده و دموکراسی آمریکایی را تهدید می کند. این حزب باید بر تعهد خود به پیروی از حقیقت، عقل و خرد و آرمان های اساسی تأکید کند و در غیر این صورت ایجاد چیزی جدید کاملاً ضروری خواهد شد ".

9 فوریه ، دادگاه دوم برای استیضاح ترامپ به ابتکار حزب  دموکرات در سنای آمریکا  آغاز شد. 14 ژانویه، مجلس نمایندگان به استیضاح ارباب سابق کاخ سفید در رابطه با ناآرامی های واشنگتن رای داده بود . دموکرات ها انگیزه این تصمیم را این واقعیت می دانند که ترامپ پس از استیضاح نهایی دیگر قادر به نامزد شدن دوباره برای ریاست جمهوری نخواهد بود. این اولین بار در ایالات متحده است که تلاش می شود رهبر کشور پس از پایان دوره ریاست جمهوری از سمت خود برکنار گردد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала