حضور شکارچی پهباد مهاجم آمریکایی در راهپیمایی ۲۲ بهمن

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / حضور شکارچی پهباد مهاجم آمریکایی در راهپیمایی ۲۲ بهمن
حضور شکارچی پهباد مهاجم آمریکایی در راهپیمایی ۲۲ بهمن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.02.2021
اشتراک
سامانه پدافندی سوم خرداد نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن به نمایش درآمد.

به گزارش اسپوتنیک 30 خرداد ماه سال 98 این سامانه موفق شد یک فروند پهپاد گلوبال هاوک آمریکایی را برفراز تنگه هرمز منهدم کند.

نخستین استفاده عملیاتی از سامانه موشکی 15 خرداد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.11.2019
نخستین استفاده عملیاتی از سامانه موشکی 15 خرداد

سامانه پدافندی سوم خرداد یک سامانه پدافندی ارتفاع متوسط کاملاً بومی است که به‌دست متخصصان صنایع دفاعی ایران طراحی و تولید شد و برای اولین مرتبه در سال 1393 و در جریان بازدید رهبر ایران از نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه رونمایی شد.

این سامانه از یک رادار آرایه فازی بهره می‌برد که می‌تواند همزمان با 4 هدف درگیر و 8 موشک را به‌سمت آنها هدایت کند. نسخه‌های اولیه سامانه سوم خرداد مجهز به موشک‌های طائر بود که در نمونه‌های جدید به موشک‌های صیاد2 مجهز شده است. این موشک می‌تواند اهداف را در برد 50 تا 75 کیلومتری و ارتفاع 25 تا 30 کیلومتری منهدم کند.

امروز مراسم روز ۲۲ بهمن به مناسبت چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در تهران و سراسر کشور آغاز شد.

مراسم بزرگداشت ۲۲ بهمن در تهران در مجاورت میدان آزادی و در شهرستان ها در جایگاه های ویژه مراسمی مانند قرائت قطعنامه، سرودهای ملی و سخنرانی برگزار می شود.

ستاد ملی مقابله با کرونای ایران، به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری و ورود به موچ چهارم کووید-۱۹، با لحاظ پروتکل‌های بهداشتی و عدم برگزاری تجمعات تصمیم گرفت که راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال بصورت خودرویی و موتوری برگزار شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала