بحرین هم واکسن روسی "اسپوتنیک وی" را ثبت کرد

© Photo / Russian Direct Investment Fundبحرین هم واکسن روسی "اسپوتنیک وی" را ثبت کرد
بحرین هم واکسن روسی اسپوتنیک وی را ثبت کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.02.2021
اشتراک
صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه اعلام کرد که کشور پادشاهی بحرین واکسن روسی اسپوتنیک وی علیه ویروس کرونا را با تشریفات سریع ثبت کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به این ترتیب بحرین بیست و چهارمین کشوری است که استفاده از این واکسن روسی علیه ویروس را تأیید کرده است.

امروز چهارشنبه، خبرگزاری دولتی بحرین این موضوع را اعلام کرده و خاطرنشان ساخت بحرین استفاده از اسپوتنیک وی را در موارد اضطراری همراه با واکسن شرکت آمریکایی Pfizer تأیید کرد.

واکنش کاربران ایرانی به تزریق واکسن اسپوتنیک وی در ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.02.2021
واکنش کاربران ایرانی به تزریق واکسن اسپوتنیک وی در ایران

در اطلاعیه صندوق سرمایه گزاری مستقیم روسیه آمده است: واکسن روسی اسپوتنیک وی علیه ویروس کرونا توسط سازمان دولتی بهداشت بحرین در چارچوب صدور مجوز استفاده اضطراری بدون آزمایشات بالینی بیشتر در این کشور به ثبت رسیده است.

کریل دیمیتریوف، رئیس صندوق سرمایه گزاری مستقیم روسیه در ابن رابطه گفت:" تصمیم بحرین برای تأیید اسپوتنیک وی به محافظت از مردم این کشور با یک واکسن ایمن و موثر کمک خواهد کرد. راه پیروزی بر کرونا  تعامل و تشریک مساعی است. ما آماده کمک به شرکای خود و ارائه یکی از بهترین واکسن های ویروس کرونا در جهان هستیم".

استفاده از واکسن اسپوتنیک وی تا به حال در بیش از 20 کشور جهان روسیه ، بلاروس ، آرژانتین ، بولیوی ، صربستان ، الجزایر ، فلسطین ، ونزوئلا ، پاراگوئه ، ترکمنستان ، مجارستان ، امارات متحده عربی ، ایران ، جمهوری گینه ، تونس ، ارمنستان ، مکزیک ، نیکاراگوئه ، جمهوری صرب های بوسنی و هرزگوین ، لبنان ، میانمار و مغولستان تایید شده است.

مجله علمی لانست پیش از این نتایج مرحله سوم آزمایشات بالینی "اسپوتنیک وی" را منتشر کرد و کارآیی و ایمنی بالای آن را مورد تأیید قرار داد. در طی آزمایشات بالینی مرحله سوم، اسپوتنیک وی شاخص های بالایی از اثربخشی ، مصونیت زایی  و ایمنی را نشان داد و از جمله میزان  کارآیی این واکسن 91.6٪ بوده است. ا واکسن روسی مصونیت کاملی را در برابر شکل شدید و حاد کرونا به وجود می آورد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала