ناسا در جستجوی صندلی برای یک فضانورد در بهار ۲۰۲۱ است

© Photo / NASA / Roscosmosناسا در جستجوی صندلی برای یک فضانورد در بهار ۲۰۲۱ است
ناسا در جستجوی صندلی برای یک فضانورد در بهار ۲۰۲۱ است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.02.2021
اشتراک
ناسا در حال بررسی امکان دستیابی به جای اضافی برای فضانورد آمریکایی در فضاپیمای سرنشین دار سایوز است که بهار امسال به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال می شود.

به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه ای که روز سه شنبه توسط اداره ملی هوانوردی و فضایی ایالات متحده منتشر شد، آمده است، که ناسا در حال حاضر در نظر دارد یک صندلی اضافی در مأموریت آینده بهار سایوز برای جایگزینی اعضای خدمه [در ایستگاه فضایی بین المللی] برای فضانورد ناسا بدست آورد تا بتواند ظرفیت اضافی فراتر از آنچه توسط مدیریت برنامه ریزی شده است را بدست آورد.

برنامه ناسا برای آزمایش موتورهای موشک برای پرواز به ماه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.01.2021
برنامه ناسا برای آزمایش موتورهای موشک برای پرواز به ماه

ناسا خاطرنشان کرد که صندلی اضافی در سایوز توانایی پشتیبانی حداقل یک خدمه از ایالات متحده را در ایستگاه فضایی بین المللی در صورت بروز مشکل با هر یک از سفینه های فضایی آمریکا فراهم می کند.

ناسا توضیح داد: صندلی اضافی موجود در سایوز توانایی پشتیبانی حداقل از یک خدمه آمریکایی در ایستگاه فضایی بین المللی را در صورت بروز مشکل با هر یک از فضاپیماهای [ایالات متحده] فراهم می کند.

در این بیانیه همچنین آمده است که ناسا با "بوئینگ" و "اسپیس ایکس" همکاری می کند تا از حمل و نقل ایمن و مطمئن اعضای خدمه به و از ایستگاه فضایی بین المللی اطمینان حاصل کند.

مدیریت یادآوری کرد که به دلیل محدودیت های عملیاتی، اعضای خدمه باید به ایستگاه پرواز کنند و با همان فضاپیما برگردند.

خدمه حاضر در ایستگاه قرار است به ترتیب در ماه آوریل و مه به سایوز و امریکن کرو دراگون اسپیس ایکس بازگردند. انتظار می رود فضاپیمای اسپیس ایکس طبق برنامه در تاریخ ۲۰ آوریل به فضا پرتاب شود.

همانطور که در بیانیه ذکر شد، در صورت به تعویق افتادن پرتاب، یا نیاز به بازگشت زودهنگام فضاپیمای آمریکایی به زمین، ناسا مشکلی ندارد که یک خدمه آمریکایی در ایستگاه فضایی بین المللی بماند.

در همان زمان، در نوامبر سال گذشته، روس کاسموس گزارش داد که کمیسیون بین بخشی برای انتخاب فضانوردان خدمه اصلی و پشتیبان ۶۵ امین سفر طولانی مدت را که در آوریل ۲۰۲۱ از طریق سایوز ام.اس-۱۸ به ایستگاه فضایی بین المللی می رود، تأیید کرد.

فضاپیمای سرنشین دار از پایگاه فضایی بایکونور پرتاب می شود، خدمه کاملا روسی خواهد بود. پیش از آن، خدمه ای متشکل از روس ها در سال ۲۰۰۰ به ایستگاه مداری "میر" پرواز کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала