سازمان بهداشت جهانی: به اطلاعات آمریکایی ها درباره کرونا تکیه نکنید

© AP Photo / Anja Niedringhausسازمان بهداشت جهانی: به اطلاعات آمریکایی ها درباره کرونا تکیه نکنید
سازمان بهداشت جهانی: به اطلاعات آمریکایی ها درباره کرونا تکیه نکنید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.02.2021
اشتراک
سازمان بهداشت جهانی پیشنهاد داد صرفا به داده های سازمان اطلاعات آمریکا در رابطه با ویروس کرونا اعتماد و بسنده نگردد.

به گزارش اسپوتنیک، یکی از اعضای تیم سازمان بهداشت جهانی، که برای شناسایی منبع کووید-۱۹ وارد شهر ووهان چین شد، خواست که پس از سخنان سخنگوی ایالات متحده، فقط به اطلاعات سازمان های اطلاعاتی ایالات متحده در مورد منشا ویروس کرونا متکی نباشد.

سازمان بهداشت جهانی از گسترش جغرافیای ویروس های جدید کرونا خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.02.2021
سازمان بهداشت جهانی از گسترش جغرافیای ویروس های جدید کرونا خبر داد

پیش از این، ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه، گفته بود كه ایالات متحده منتظر جزئیات سازمان بهداشت جهانی درباره منشا ویروس جدید کرونا است و خواستار شفافیت است.

وی تأکید کرد: ایالات متحده انتظار دارد گزارش و جزئیات تحقیقات سازمان بهداشت جهانی در این مورد را دریافت کند.

علاوه بر این، پرایس گفت: ایالات متحده از اطلاعات "جمع آوری شده و تجزیه و تحلیل شده توسط جامعه اطلاعاتی آمریكا" برای "ارزیابی گزارش" و "داده های تحلیل شده توسط سازمان بهداشت جهانی" استفاده خواهد كرد.

پیتر داساکبه متخصص انگلیسی و آمریکایی که بخشی از مأموریت بین المللی سازمان بهداشت جهانی است، در توییتر خود نوشت: جو بایدن باید موضع تندی نسبت به چین اتخاذ کند. لطفاً فقط به اطلاعات آمریكا اعتماد نكنید! این اطلاعات در دوره دونالد ترامپ (رئیس جمهور سابق) به طور فزاینده ای تكه تكه شد و در بسیاری از موارد به صراحت اشتباه می كرد؛ ما خوشحالیم که به کاخ سفید در انجام وظیفه تأیید کمک می کنیم، اما فراموش نکنید که ابتدا باید "اعتماد" کنید و سپس "تأیید کنید!".

به نوبه خود، ماریون کوپمنس کارشناس تیم نیز در مورد اظهارات نماینده وزارت امور خارجه ایالات متحده اظهار نظر کرد. کوپمنس در توییتر خود پرسید: آغاز شده است. نیازی به انتظار برای گزارش نیست، درست است؟".

در حال حاضر، چین میزبان یک گروه متخصص بین المللی سازمان بهداشت جهانی است که در حال بررسی منشا کووید-۱۹ است.

کارشناسان سازمان بهداشت جهانی، قبلاً از انستیتوی ویروس شناسی ووهان بازدید کرده اند، از جمله آزمایشگاه بسیار ایزوله شده BSL-4، که با شایعات مربوط به "نشت" ویروس یا منشا مصنوعی احتمالی کووید-۱۹، در بیمارستان ها، غذاهای دریایی هوانان همراه بود.

همچنین از بازار، که در آن اولین مورد آلوده به کووید-۱۹ گزارش شده بود و همچنین مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری سرکشی و بررسی کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала