لاوروف از تلاش غرب برای تبدیل روسیه به کشوری "مطیع" خبر داد

© Sputnik / Alexander Shcherbak /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف از تلاش غرب برای تبدیل روسیه به کشوری "مطیع" خبر داد
لاوروف از تلاش غرب برای تبدیل روسیه به کشوری مطیع خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.02.2021
اشتراک
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد غرب می خواهد روسیه را به کشوری "مطیع" و سرزمینی مناسب برای پیشبرد منافع خود تبدیل کند و این تلاش ها هرچه بیشتر و شدیدتر می شود.

به گزارش اسپوتنیک، لاوروف در مراسم نثار شاخه های  گل به بناهای های یادبود و بزرگداشت  کارمندان کشته شده وزارت امور خارجه و  وزارت تجارت خارجی روسیه  در دوران جنگ و لوحه های یادبود قربانیان سرکوب های دهه 40 و 1930 در  شوروی و کارکنان دیپلماتیک کشته شده که در حین انجام وظیفه گفت: "شما می ببینید که چگونه اوضاع در صحنه جهانی به پیش می رود. هر گونه تلاش روسیه برای استقلال ، دفاع از حق خود در داشتن یک سیاست خارجی مستقل و دفاع از حقوق بین الملل با مقاومت شدیدتر همکاران غربی ما روبرو می شود که می خواهند ما را مجبور کنند با آن تفسیرهای بسیار شبهه انگیز از ارزشهای جهانی که خود شان از آنها پیروی می کنند و با سنت های فرهنگی روسیه و سنت های تمدنی ما مغایرت دارند ، موافقت کنیم".

زاخارووا: غرب به حمله تهاجمی خود علیه روسیه ادامه می دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.02.2021
زاخارووا: غرب به حمله تهاجمی خود علیه روسیه ادامه می دهد

وی افزود: "و آنها می خواهند روسیه ، به طور كلی  قلمرو" مناسبی پیشبرد منافعشان در حوزه های امنیتی ، اقتصادی و اجتماعی و سیاسی باشد. هر روز شاهد این هستیم كه این تلاش ها هرچه بیشتر و شدیدتر می شوند".

به گفته لاوروف ، باید از قدرت، دانش و تجربه دیپلمات های روس با تکیه بر خرد پیشینیان خود برای پیشبرد پایدار خط مشی سیاست خارجی تعیین شده توسط رئیس جمهور روسیه استفاده کرد.

روز کارکنان دیپلماتیک در روسیه 10 فوریه برگزار می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала