حجم کل ذرات ویروس کرونا در جهان محاسبه شد

© Photo / Lorenzo Casalino / Amaro Lab / U.C. San Diegoحجم کل ذرات ویروس کرونا در جهان محاسبه شد
حجم کل ذرات ویروس کرونا در جهان محاسبه شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.02.2021
اشتراک
کریستین یتس ، دانشمند علم زیست شناسی ریاضی در دانشگاه باث در انگلیس به این نتیجه رسیده است که تمام ذرات ویروسی که باعث ابتلا به بیماری کووید 19 می شوند می توانند فقط در یک قوطی استاندارد نوشابه گازدار جا بگیرند.

به گزارش اسپوتنیک، در مقاله یتس در نشریه Conversation گفته می شود، وی از آمارهای جهانی درباره موارد جدید ابتلا به کووید 19 و همچنین تخمین بار ویروسی در  محاسبه خود استفاده کرده است. در نتیجه ، این دانشمند انگلیسی اعلام کرده که در جهان حدود دو کوینتیلیون (یا 2 میلیارد میلیارد) ویروس SARS-CoV-2  وجود دارد.

سازمان بهداشت جهانی از گسترش جغرافیای ویروس های جدید کرونا خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.02.2021
سازمان بهداشت جهانی از گسترش جغرافیای ویروس های جدید کرونا خبر داد

یتس خاطرنشان کرد که اگرچه تعداد ذرات بسیار زیاد و تقریباً برابر با تعداد دانه های شن و ماسه در کره زمین است ، اما اندازه آنها فوق العاده کوچک است: شعاع یک ذره ویروسی حدود هزار برابر کوچکتر از شعاع موی انسان است و قطر آن 100 نانومتر است.

دانشمند بریتانایی پس از معلوم کردن حجم یک ذره ویروس کرونا آن را در تعداد این ذرات ضرب کرد و  در نتیجه کل حجم ذرات هم زمان موجود در جهان - 120 میلی لیتر را به دست آورد. یتس در نظر گرفت که ذرات ویروس کروی شکل هستند و بنابراین فضای خالی بین آنها وجود خواهد داشت ، اما حتی در این صورت کل حجم ذرات ویروس کرونا فقط 160 میلی لیتر خواهد بود وحتی  "یک قوطی کولا را پر نخواهد کرد".

یتس نتیجه گیری کرد: "شگفت آور است که تمام مشکلات ، اختلالات ، محرومیت ها و مرگ تعداد زیادی از انسان ها  که طی سال گذشته اتفاق افتاده است ، فقط می تواند چند جرعه از بدترین نوشیدنی تاریخ را  ایجاد کند."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала