ایران لوازم خانگی به اروپا صادر می کند

CC BY 4.0 / IRNA / ایران لوازم خانگی به اروپا صادر می کند
ایران لوازم خانگی به اروپا صادر می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.02.2021
اشتراک
وزیر صمت گفت: کارخانجات لوازم خانگی در شرایط سخت تحریمی با فعالیت شبانه روزی بازار، صادرات خوبی به کشور‌های همسایه دارند و حتی به کشور‌های اروپایی نیز صادرات دارند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، علیرضا رزم‌ حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران، در برنامه "در انتهای الوند" شبکه دو با بیان اینکه قبل از انقلاب تنها دو نشان تجاری (ارج و آزمایش) در این حوزه فعال بودند افزود: اکنون با وجود همه تحریم‌ های ظالمانه و خروج شرکت‌ های خارجی تولید لوازم خانگی از کشورمان، ۵ شرکت داخلی با نشان‌ های تجاری معروف در این حوزه فعال هستند که صادرات نیز انجام می ‌دهند.

ایران انتظار دارد به صادر کننده بزرگ واکسن اسپوتنیک وی در منطقه تبدیل شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.02.2021
گزارش و تحلیل
ایران می تواند به صادر کننده بزرگ واکسن اسپوتنیک وی در منطقه تبدیل شود + ویدیو

وی اضافه کرد: در حوزه تولید مس در اول انقلاب ظرفیتی نداشتیم، اما اکنون به ۵۱۲ هزار تن ظرفیت تولید در این حوزه رسیده‌ ایم و رتبه دهم دنیا را داریم. طرح‌ های توسعه در حوزه مس در حال اجرا است و سالانه حدود ۱.۵ میلیارد دلار صادرات در انواع محصولات مس داریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین ادامه داد: در حوزه فولاد از ظرفیت تولید ۷۰۰ هزار تن در اوایل انقلاب به ۵۶ میلیون تن ظرفیت تولید در حال حاضر رسیدیم، تا ۱۵ سال پیش وارد کننده فولاد بودیم، اما اکنون به یک صادر کننده مهم در این حوزه تبدیل شده ‌ایم.

رزم حسینی گفت: ظرفیت تولید خودرو از ۱۶۰ هزار دستگاه سالیانه در اول انقلاب به ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه در حال حاضر رسیده است، البته ارتقاء کیفیت خودرو‌ها حائز اهمیت و در دستور است.

از ظرفیت تولید ۷ میلیون تنی سیمان در اول انقلاب هم اکنون به ظرفیت تولید ۸۸ میلیون تن رسیده ایم طوری که در حوزه سیمان اکنون یک صادر کننده هستیم.

در حوزه پتروشیمی قبل از انقلاب ظرفیتی نداشتیم، اما اکنون به ۷۷ میلیون تن ظرفیت تولید و توان صادراتی رسیدیم.

وزیر صمت گفت: در حوزه صنایع غذایی پیشرفت ‌های خوبی به دست آمده است و صادرات ۵ میلیارد دلاری در این حوزه داریم.

رزم حسینی به صادرات شیرینی و شکلات ایران به ۵۸ کشور دنیا اشاره کرد و افزود: به عنوان نمونه فقط یک شرکت تولید آشامیدنی در خراسان رضوی به بیش از ۶۰ کشور دنیا محصولات خود را صادر می ‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه قبل از انقلاب صادرات کشور ۵۰۰ میلیون دلار بوده است، ادامه داد: اکنون در همین ۱۰ ماهه امسال ۲۶ میلیارد دلار صادرات داشتیم و ۵۴ میلیارد دلار حجم تجارت خارجی کشورمان بوده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала