گزارش و تحلیل

چه چیز مهمتر است - اپلیکیشن رایگان یا حریم خصوصی؟

© Flickr / Álvaro Ibáñez چه چیز مهمتر است - اپلیکیشن رایگان یا حریم خصوصی؟
 چه چیز مهمتر است - اپلیکیشن رایگان یا حریم خصوصی؟  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.02.2021
اشتراک
کاربران اینترنت دیگر نمی خواهند توسط شبکه های بزرگ آمریکایی به گروگان گرفته شوند.کاربران اینترنت دیگر نمی خواهند توسط شبکه های بزرگ آمریکایی به گروگان گرفته شوند.

اسپوتنیک به نقل از "فویا د س. پائولو" برزیل می نویسد: آیا روسیه و چین رهبری آمریکا را متزلزل می کنند؟

پاول دورف روسی سازنده پیام رسان تلگرام می گوید: "مردم نمی خواهند برای خدمات رایگان حریم خصوصی را تجارت کنند. " شش ماه پیش، تلگرام در لیست بیشترین اپلیکیشن های دانلود شده جهان، مقام هشتم را به خود اختصاص داد. دورف 36 ساله در اپلیکیشن خود نوشت: "از اینکه ما را دوست داشتید و در مورد تلگرام به دوستانتان گفتید متشکرم. با هر کاربر جدید تلگرام، قدرت از شرکت ها به مردم برمی گردد."

وی همچنین خاطرنشان کرد که دولت روسیه پس از دو سال مسدود کردن (یا تلاش برای مسدود کردن) این اپلیکیشن، ممنوعیت بی اثر را کنار گذاشت. از آن زمان، این اپلیکیشن از لیست خارج نشده است و در ژانویه سال جاری، طبق گفته SensorTower، مقام اول را در میان بیشترین دانلود برنامه ها در جهان اشغال کرد.

لغو فیلترینگ پیام رسان تلگرام در روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.06.2020
لغو فیلترینگ پیام رسان تلگرام در روسیه

این رشد در تلگرام در سال 2020 به دلیل همه گیری است، اما فقط به این دلیل نیست. در اوایل ژانویه، واتس اپ به کاربران اطلاع داد که برخی از داده ها را به فیس بوک منتقل می کند. این امر مردم را به آن وا داشته تا به دنبال گزینه قابل اطمینان تری بروند. چند روز بعد ، فیس بوک و سایر سیستم های عامل آمریکایی حساب های ترامپ را مسدود کردند و سپس اتفاقی افتاد که دورف به طعنه  آنرا "بزرگترین مهاجرت دیجیتال در تاریخ بشر" نامید و تأکید کرد که 94 درصد کاربران جدید از ایالات متحده نیامده اند. او با آرامش اظهار داشت : "مردم دیگر نمی خواهند حریم خصوصی خود را برای خدمات رایگان معامله كنند. آنها نمی خواهند گروگان انحصارات فناوری باشند که فکر می کنند که آنها گویا می توانند از پس هر کار برآیند."

با این حال ، ممکن است قضیه تلگرام بزرگترین موفقیت (یا مقاومت) بین اپلیکیشن ها در سراسر جهان نباشد. در طول یک سال ، دونالد ترامپ برای جلوگیری از تیک توک در ایالات متحده یا ربودن آن از دست ژانگ ایمینگ، یک چینی  37 ساله ، همه کار خود را انجام داد. این برنامه در سال 2020 با 987 میلیون دانلود در سال در جایگاه دانلود ترین برنامه ها  در جهان قرار گرفت و به معنای واقعی کلمه در ماه ژانویه به ریتینگ محبوبیت تلگرام نزدیک شد. شاید برخی از موفقیت های ترامپ این بود که TikTok در هند مسدود شد. با این حال ، امروز یک کلون هندی TikTok به نام TakaTak وارد هشت تیم برتر گردید. 

کاهش میلیونی کاربران پیام رسان واتس اپ
 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.01.2021
کاهش میلیونی کاربران پیام رسان واتس اپ

و درباره واکسن‌ها

در پایان هفته، نیویورک تایمز مقاله ای به قلم محققان بهداشت از هند و مالزی را منتشر کرد. آنها این سوال را مطرح کردند: "واکسن هایی از چین و روسیه در حال کار هستند. چرا ما از آنها استفاده نمی کنیم؟"

به عقیده این محققان، راه حل مشکل کمبود واکسن، از جمله در اروپا،  در چین، روسیه و " به زودی، احتمالاً در هند" نهفته است. آنها ممنوعیت تولید واکسن Pfizer و Moderna در خارج از کشورهای ثروتمند را که هم اینک تقریباً همه این داروها را خریداری کرده اند منطقی نمی دانند.  

محققان و فعالین پزشکی خواستار تصویب واکسن های روسی و چینی توسط سازمان بهداشت جهانی هستند که درخواست های قبلی را ارسال کرده اند اما در انتهای صف باقی مانده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала