وزارت خارجه روسیه: برای دریافت اسپوتنیک وی كشورها به صف شده اند

© Sputnik / Vladimir Pesnyaوزارت خارجه روسیه: برای دریافت اسپوتنیک وی كشورها به صف شده اند
وزارت خارجه روسیه: برای دریافت اسپوتنیک وی كشورها به صف شده اند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.02.2021
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه بیان داشت: همه کشورها برای درخواست همکاری در مورد واکسن روسی با ما به صف شدند.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اظهار داشت: کشورهای سراسر جهان برای همکاری با مسکو در زمینه واکسن کووید-۱۹ به صف شده اند.

زاخارووا: غرب به حمله تهاجمی خود علیه روسیه ادامه می دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.02.2021
زاخارووا: غرب به حمله تهاجمی خود علیه روسیه ادامه می دهد

شما می بینید که اثر بخشی واکسن روسی در حال حاضر یک رویداد بزرگ است، همه در مورد آن صحبت می کنند.

زاخارووا در گفنگویی با شبکه یک روسیه اذعان کرد: همه به صف شدند، من این را به خاطر یک کلمه نمی گویم، صفی از کشورهای مختلف جهان، تمام قاره ها، برای درخواست همکاری در مورد واکسن روسی به ما رسیده است.

به گفته وی، کشورهای غربی نمی توانند زنده تحمل کنند که روسیه، با تولید اولین واکسن علیه کووید-۱۹، شروع به صحبت در مورد برخی از غالب خود در امور جهانی نکرد و واکسن را پنهان نکرد، بلکه پیشنهاد همکاری گسترده بین المللی در مورد این موضوع را ارائه داد.

پیش از این، کریل دیمیتریف رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه، گفته بود که بسیاری از کشورها به تولید واکسن ویروس کرونا ویروس اسپوتنیک V علاقه نشان داده اند، فهرست سایت های بین المللی به طور مداوم در حال گسترش است.

مجله علمی لنست پیش از این نتایج مرحله سوم آزمایشات بالینی "اسپوتنیک وی" را منتشر کرد و کارآیی و ایمنی بالای آن را تأیید کرد.

در طی آزمایشات بالینی فاز سوم، اسپوتنیک V میزان بالای اثر بخشی، ایمنی زایی را نشان داد، اثربخشی واکسن ۹۱.۶ بود؛ این واکسن محافظت کاملی در برابر موارد شدید عفونت ویروس کرونا دارد.

استفاده از واکسن اسپوتنیک وی در ۲۱ کشور روسیه، بلاروس، آرژانتین، بولیوی، صربستان، الجزایر، فلسطین، ونزوئلا، پاراگوئه، ترکمنستان، مجارستان، امارات متحده عربی، ایران، جمهوری گینه، تونس، ارمنستان، مکزیک، نیکاراگوئه، جمهوری بوسنی و هرزگوین، میانمار و لبنان تایید شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала