خطر جدی آیفون 12 برای قلب

© REUTERS / Apple Inc.خطر جدی آیفون 12 برای قلب
خطر جدی آیفون 12 برای قلب  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.02.2021
اشتراک
متخصصان قلب و عروق در مورد خطرات آیفون 12 اعلام نمودند که آهن ربا واقع در تلفن های هوشمند اپل بر عملکرد ضربان سازهای کاشته شده و دفیبریلاتورها تأثیر می گذارد.

به گزارش اسپوتنیک، متخصصان قلب و عروق آمریكایی خطر آیفون 12 را برای بیماران مبتلا به بیماری قلبی تأیید كرده اند.

قیمت آیفون 13 پرو فاش شد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.02.2021
قیمت آیفون 13 پرو فاش شد

کانال تلویزیونی NBC25 News در گزارشی اعلام نمود که متخصصان موسسه قلب و عروقی هنری فورد (دیترویت) تحقیقی انجام دادند که در آن خطرات سلامتی آیفون های جدید را بیان کردند. پزشکان خاطرنشان کردند که آهن ربا واقع در تلفن های هوشمند اپل بر عملکرد ضربان سازهای کاشته شده و دفیبریلاتورها تأثیر می گذارد.

به این منظور، دکتر گورجیت سینگ و همکارانش آیفون 12 پرو را بر روی قفسه سینه بیمار با دفیبریلاتورکاشت نگه داشتند. در نتیجه این اقدام، تجهیزات پزشکی داخلی از کار افتاد. دکتر سینگ به خبرنگاران گفت: "هنگامی که تلفن را از روی سینه بیمار برداشتیم، دستگاه دفیبریلاتور بلافاصله به حالت عادی بازگشت."

به گفته این دانشمند، گروه متخصص از این رفتار دستگاه مبهوت شدند. این متخصص تأكید كرد: "ما تصور كردیم كه آهن ربا در آیفون خیلی ضعیف است و نمی تواند روی دستگاه پزشکی تأثیر بگذارد." گورجیت سینگ توضیح داد که دستگاه های قلبی کاشته شده دارای یک سوئیچ مغناطیسی هستند تا در صورت لزوم پزشکان بتوانند به طور غیر تهاجمی بر عملکرد تجهیزات تأثیر بگذارند.

در این گزارش آمده است که تلفن های هوشمند می توانند به افراد مبتلا به بیماری قلبی آسیب برسانند. برای جلوگیری از مشکلات تجهیزات پزشکی کاشته شده، پزشکان آمریکایی توصیه کردند که دستگاه های آیفون 12 را در جیب بالای پیراهن یا کت قرار ندهید و آنها را روی سینه خود قرار ندهید.

برای جراحی های کاشت ICD در بدن، بیمار باید تحت عمل قرار بگیرد، قرار دادن ICD نیاز به عمل جراحی کوچکی دارد.  دفیبریلاتور ها می تواند در کودکان نیز مانند بزرگسالان استفاده شود، با این تفاوت که باید به جای سینه در شکم فرد قرار گیرد.

 

 

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала