اولویت بندی افرادی که در تهران واکسن کرونای وارداتی را دریافت می کنند مشخص شد

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر اولویت بندی افرادی که در تهران واکسن کرونای وارداتی را دریافت می کنند مشخص شد
اولویت بندی افرادی که در تهران واکسن کرونای وارداتی را دریافت می کنند مشخص شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.02.2021
اشتراک
فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران: 800 هزار نفر در اولویت اول قرار دارند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، علیرضا زالی، فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: آمادگی کامل برای تزریق واکسن وارداتی کرونا به گروه های هدف در تهران را داریم. این 800 هزار نفر که در اولویت دریافت واکسن قرار گرفته اند، در حوزه سلامت ارتباط مستقیم یا غیرمستقیم با کرونا دارند.

روحانی زمان آغاز واکسیناسیون کرونا در کشور را اعلام کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.02.2021
روحانی زمان آغاز واکسیناسیون کرونا در کشور را اعلام کرد

زالی افزود: در تهران حدود 8.6 درصد جمعیت در گروه سالمندان قرار می گیرند که بیش از 800 هزار نفر آنان سالمندان بالای 65 سال هستند. این آمار در کل کشور حدود 9 میلیون نفر است. سالمندان بالای 65 سال نیز در اولویت اول تزریق واکسن کرونا قرار دارند. سالمندانی که بیماری زمینه ای دارند و به عبارتی جزو سالمندان پرخطر هستند، در تهران حدود 78 هزار و 200 سالمند را شامل می شوند که از طریق معاونین بهداشتی سه دانشگاه مورد شناسایی قرار گرفتند.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به اینکه 15 گروه پرخطر در اولویت های بعدی واکسیناسیون خواهند بود، ادامه داد: افراد مبتلا به بیماری زمینه ای، سرطانی ها و کسانی که داروی ضعف سیستم ایمنی مصرف می کنند، در این گروه قرار دارند.

نخستین محموله واکسن روسی، با هواپیمایی ماهان روز پنجشنبه (16 بهمن) وارد ایران شد و قرار است از امروز (21 بهمن) به برخی از افراد تزریق شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала