اتحادیه اروپا حالا می ‌تواند اسناد محرمانه را به آمریکا دهد

© AP Photo / Matt Rourke / Patrick Semanskyاتحادیه اروپا حالا می ‌تواند اسناد محرمانه را به آمریکا دهد
اتحادیه اروپا حالا می ‌تواند اسناد محرمانه را به آمریکا دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.02.2021
اشتراک
روزنامه بیزنس اینسایدر نوشت: کشورهای اروپایی حالا می‌توانند اسرار و اسناد محرمانه را بار دیگر در اختیار آمریکا قرار دهند؛ چون بایدن دسترسی ترامپ به اسناد و جلسات اطلاعاتی را مسدود کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه بیزنس اینسایدر، مقام ‌های سرویس‌های اطلاعاتی سه کشور اروپایی اظهار داشتند، که متحدان آمریکا اظهاراتی را که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه در گفتگو با شبکه خبری سی.بی.اس بیان داشت، نشانه‌ ای از بازگشت به روابط عادی محرمانه تلقی می ‌کنند.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.02.2021
بلینکن: اگر ایران پایبند به برجام باشد، ما نیز پایبند خواهیم بود

بایدن روز جمعه اظهار داشت که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا دیگر نباید به جلسات اطلاعاتی دسترسی داشته باشد؛ چون ممکن است اطلاعات به جایی درز پیدا کند.

یکی از مقام ‌های ارشد یکی از کشورهای اروپایی گفت: این انتظار می ‌رفت و این یک حرکت نمادین است. با این حال، این مساله به وضعیت خارق العاده ‌ای پایان می ‌دهد که سرویس‌ های اطلاعاتی مانند ما از به اشتراک گذاری اطلاعات اصلی امتناع می‌ کردند؛ چون بیم آن را داشتند که این اطلاعات از جامعه امنیت ملی به رئیس جمهور برسد و او آنها را به سفیر روسیه بگوید.

این سخنان مقام اروپایی به اتهامات مربوط به اشتراک گذاری اطلاعات حساس از سوی ترامپ در جریان مذاکرات ۲۰۱۷ با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه و سرگئی کیسلیاک سفیر پیشین روسیه در واشنگتن اشاره دارد.

این مقام اروپایی همچنین گفت: اروپا و آمریکا حالا با اقدامی که از سوی بایدن صورت گرفته می‌توانند با خیال راحت درباره اینکه چه چیزی در مورد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه می‌دانند، صحبت کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала