نظر رئیس بنیاد سرمایه گذاری مستقیم روسیه برای تولید واکسن اسپوتنیک وی در ایران

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر نظر رئیس بنیاد سرمایه گذاری مستقیم روسیه برای تولید واکسن اسپوتنیک وی در ایران
نظر رئیس بنیاد سرمایه گذاری مستقیم روسیه برای تولید واکسن اسپوتنیک وی در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.02.2021
اشتراک
بسیاری از کشورها به تولید واکسن اسپوتنیک وی علاقه مندند و لیست این کشورها دائما در حال گسترش است.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس بنیاد سرمایه گذاری مستقیم روسیه کریل دیمیتریف ضمن اظهار نظر در خصوص امکان تولید مشترک واکسن در ایران در این خصوص توضیح داد.

محمد رضا شانه ساز معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس سازمان غذا و داروی ایران روز گذشته در مصاحبه ای با خبرنگار اسپوتنیک در خصوص تولید مشترک واکسن ضد کووید ۱۹ با روسیه در  ایران و صادرات به کشورهای خلیج فارس خبر داده بود. به گفته ی وی، امکانات و توانایی های شرکت های ایرانی به افزایش و توسعه قدرت تولیدی واکسن روسی کمک می کند.

ایران انتظار دارد به صادر کننده بزرگ واکسن اسپوتنیک وی در منطقه تبدیل شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.02.2021
گزارش و تحلیل
ایران می تواند به صادر کننده بزرگ واکسن اسپوتنیک وی در منطقه تبدیل شود + ویدیو

دیمیتریف گفت: « بسیاری از کشورها علاقه زیادی به تولید واکسن اسپوتنیک وی دارند و بنیاد سرمایه گذاری مستقیم روسیه دائما لیست میدان های بین المللی را گسترش می دهد. میدان هایی که واکسن در آنها تولید خواهد شد.»

واکسن «اسپوتنیک وی» در ماه مه سال 2020 توسط مرکز ملی تحقیقات علمی ویروس شناسی «گامالیا» در روسیه ساخته شد. این واکسن با استفاده از ادنوویروس انسانی ساخته شده و یکی از ارزانترین واکسن های جهان است. هر دوز آن 10 دلار قیمت دارد.  تا پایان سال گذشته، این واکسن برای واکسیناسیون عمومی در روسیه مورد تأیید قرار گرفت که واکسیناسیون شهروندان روسیه در دسامبر سال 2020 آغاز شد که برای شهروندان روسیه کاملا رایگان است.

مطابق با اطلاعات بنیاد سرمایه گذاری های مستقل روسیه، واکسن « اسپوتنیک وی» در ۲۱ کشور جهان به ثبت رسیده است. انتظار می رود که طی چند روز آینده، شهروندان بولیوی، قزاقستان، ترکمنستان، فلسطین، امارات متحده عربی، پاراگوئه، مجارستان، ارمنستان، الجزیره، بوسنی و جمهوری صربستان، ونزوئلا و ایران با واکسن «اسپوتنیک وی» روسیه واکسینه بشوند.

جله بین المللی معتبر پزشکی " لنست" می نویسد: در آزمایشات بالینی ، واکسن اصلی روسی علیه کووید-19 اسپوتنیک وی ، کارایی 91.6٪ را نشان داد. بنابراین ، در حال حاضر سه واکسن در جهان وجود دارد که اثربخشی اثبات شده آنها بیش از 90 درصد است. تجزیه و تحلیل مقدماتی همچنین نشان داد که واکسیناسیون توسط اسپوتنیک وی محافظت کامل در برابر کووید-19 متوسط ​​و سنگین را فراهم می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала