رئیس مجلس ایران با دبیرکل اتحادیه اقتصادی اوراسیا دیدار کرد

© Sputnik / Evgeniy Odinokov /  مراجعه به بانک تصاویر رئیس مجلس ایران با دبیرکل اتحادیه اقتصادی اوراسیا دیدار کرد
رئیس مجلس ایران با دبیرکل اتحادیه اقتصادی اوراسیا دیدار کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.02.2021
اشتراک
میخائل میاسنیکوویچ رئیس اتحادیه اقتصادی اورآسیا روز سه شنبه ۲۱ بهمن ماه با محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو، در این ملاقات که در محل اقامت دکتر قالیباف صورت گرفت، رئیس مجلس ایران استفاده بهینه از ظرفیت‌ های موجود در دو سوی دریای خزر را زمینه ‌ساز رشد قابل ملاحظه در مبادلات تجاری و بازرگانی بین ایران و اتحادیه اوراسیا برشمرد.

آیت الله خامنه ای - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.02.2021
پیام رهبر ایران به پوتین چه بود؟

رئیس مجلس ایران در این ملاقات اعلام کرد: اتحادیه اقتصادی اورآسیا فرصتی مناسب برای جهش مبادلات اقتصادی بین ایران و کشورهای عضو این اتحادیه است.

قالیباف در این دیدار گفت: من همواره به ایده ایجاد اتحادیه اورآسیا با دیدی مثبت نگاه کرده ام و از اینکه چنین ساختاری شکل گرفته و ایران به این اتحادیه پیوسته است، خرسندم.

قالیباف با استقبال از طرح ها و ایده های اوراسیا گفت: هر موضوع حیاتی ممکن است چالش‌هایی داشته باشد و این حساسیت ایجاب می کند که نقشه راهی داشته باشیم که در ادامه راه دچار کندی نشویم.

وی افزود: در ایران برای پیشرفت همکاری با اتحادیه اوراسیا هر کاری در ارتباط با تسهیل قوانین باشد. انجام می دهیم.

رئیس مجلس اظهار داشت: کرونا و تحریم‌های ظالمانه آمریکا ضد ایران و روسیه ، از چالش‌های موجود است ، اما با همکاری و همگرایی می‌توان بر این چالش‌ها غلبه کرد.

وی در ادامه گفت: تقویت زیرساخت‌ها از جمله حمل و نقل ریلی، زمینی و دریایی، نقل و انتقال مالی، سوئیفت و روابط بانکی، را باید با همکاری و هم ‌افزایی در دستور کار قرار داد.

قالیباف افزود: ما آماده ایم در این عرصه همکاری کنیم و در چارچوب نقشه راه باید برای این مسائل چاره اندیشی کنیم.

رئیس مجلس افزود اگر شرایط لازم برای راه اندازی گذرگاه ریلی شمال- جنوب ایجاد شود، سهم تجارت ‌و مبادلات اقتصادی به سرعت افزایش خواهد یافت.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین بر ایجاد زمینه های حقوقی برای تقویت اتحاد بین ایران و اوراسیا تاکید کرد.

وی اظهار داشت: در نقشه راه باید منافع همه کشورها مورد توجه قرار گیرد، اگر اینطور برنامه ریزی شود به نتایج بزرگ در اتحادیه اورآسیا دست می یابیم.

میخاییل میاسنیکوویچ رئیس اتحادیه اقتصادی اوراسیا نیز گفت: صفحه جدیدی در روابط این اتحادیه و ایران بوجود آمده است.

وی افزود: پنج کشور عضو اتحادیه اورآسیا تصمیم گرفته اند همکاری با ایران گسترش یابد.

رئیس اتحادیه اقتصادی اوراسیا تصریح کرد: ما مشکل اقتصادی با ایران نداریم بلکه به رویکرد های جدید، بویژه در تسویه حساب های مالی داریم و از شما درخواست دارم خریداران ایرانی به ارزهای داخلی دسترسی داشته باشند تا تبادل تجاری تسهیل شود. ما می خواهیم ایران در همکاری نگاه ویژه به اورآسیا داشته باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала