توضیحات جنجالی پزشک ستاره های فوت شده فوتبال ایران درباره روند درمانی آنان+ ویدئو

© Sputnikمهرداد میناوند بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران
مهرداد میناوند بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.02.2021
اشتراک
پزشک “مهرداد میناوند” و “علی انصاریان” درباره روند درمانی آنان توضیح داد!

به گزارش اسپوتنیک، با توجه به موجی که در شبکه های اجتماعی بر علیه پزشکان دو ستاره فوتبال شکل گرفته است، دکتر محمدرضا هاشمیان به ارائه توضیحاتی در این باره پرداخت.


دکتر هاشمیان در شبکه افق تلویزیون ملی ایران توضیح داد که در ابتدای درگیری مهرداد میناوند به بیماری کرونا و تماس با او به او گفتم که دارو فاویپیراویر را زودتر آغاز کند و حتی گفتم به بیمارستان مسیح دانشوری برای بستری بیاید اما باز هم گوش نداد.
دکتر هاشمیان افزئد که بعد از ۲۴ ساعت مهرداد میناوند با من تماس گرفت و گفت که حالم خوب شده است و او این دارو را مصرف نکرد.

این پزشک معتقد است که این دارو در شرایط عادی مصرف می شود و در کشورهایی چون ترکیه و هند این داروها دم در منازل به بیماران داده می شود و ما اینجا با این موضوع مبارزه می کنیم. البته مصرف این دارو هیچ منطق علمی ندارد اما من خودم  در صورتی که تست من مثبت شود آن را مصرف می کنم. بعد از چند روز بعد مهرداد دوباره با من تماس گرفت دیدم شماره شماره مهرداد است اما صدا صدای او نیست. گفت حالم خیلی بد است و می خواهم سی تی اسکن بدهم گفتم الان آن جایی که مد نظرم بود نمی توانی بروی و سی تی اسکن بدهی و با این حالت باید در بیمارستان بستری شوی. از او خواستم بیاید بیمارستان مسیح دانشوری که گفت آنجا نمی آیم و شرایطم بدتر می شود .

دکتر ستاره های سابق فوتبال معتقد است که مهرداد میناوند فکر می کرد که اگر به بیمارستان بیاید بیماری او تشدید می شود که فکری اشتباه بود.

دکتر هاشمیان با انتقاد ضمنی از این باور افزود که این یک ذهنیت بد است که در بین مردم جا افتاده است که حضور در بیمارستان شرایط بیمار را بدتر می کند در حالی که بیمارستان مسیح دانشور مرکز مبارزه با بیماری کرونا است. این برایم علامت سوال است. بعد علی پروین با من تماس گرفت و گفت مهرداد میناوند در بیمارستان لاله بستری شده و من از خواست که بر سر بالین او حاضر شوم. در آنجا دکتر های مختلفی حضور داشتند و یک کارهایی انجام دادند که مهرداد زنده بماند. وقتی شرایط او را دیدم خیلی بد بود و متاسفانه آهسته آهسته شرایط او بدتر شد و در نهایت از میان ما رفت.

هاشمیان درباره بیماری علی انصاریان هم گفت که تلاش بر این بود که بیهوش نشود و هوشیار باشند که این موضوع این ذهنیت را برای برخی به وجود آورد که شرایط حاد نیست اما درگیری ریه شدید بود و متاسفانه او هم از میان ما رفت.

بسیاری از کاربران معتقدند که مرگ این دو عزیز جای علامت سئوال دارد و با توضیحات این پزشک قانع نشدند. این دسته از کاربران معتقدند که اکسیژن علی انصاریان بدون هماهنگی قطع شده است. در مقابل گروهی دیگر از کاربران معتقدند که تیم پزشکی هر کاری که لازم بود را برای این دو ستاره فوتبال انجام دادند و تقدیر آنان مرگ بر اثر کرونا بوده است. گروه سومی از کاربران معتقدند که بیماری آنان با طب سنتی قابل درمان بود و رفتن به بیمارستان کاری اشتباه بوده است.

بعضی از کاربران بر این عقیده هستند که نکته مهم این است که دیگر آنان در بین ما نیستند و این بحث ها فقط به داغ خانواده و ملت ایران می افزاید. این گروه از کاربران معتقدند که باید تمام کارهایی که لازم است را برای پیشگیری از بیماری انجام داد چرا که پس از ابتلا دیگر معلوم نیست چه اتفاقی می افتد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала