برخی در ایران دیگر توان خرید میوه را ندارند

© Sputnik / Kirill Kallinikovبسیاری در ایران دیگر توان خرید میوه را ندارند
بسیاری در ایران دیگر توان خرید میوه را ندارند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.02.2021
اشتراک
رییس اتحادیه میوه و تره بار مشهد از افزایش قیمت برخی اجناس تا 300 درصد نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، حسین مصدق، رییس اتحادیه میوه و تره بار مشهد با اشاره به 1180 ابطال پروانه مغازه‌های این اتحادیه در سال جاری اظهار کرد: کار میوه‌ف روشی در ظاهر آسان به نظر می‌رسد اما جزو سخت‌ترین و بدترین مشاغل است؛ آنقدر ضایعات و ریخت و ریز دارد که کار را با مشکل مواجه می‌کند. متاسفانه به دلیل همان آسان به نظر رسیدن این شغل، برخی از کسانی که در گروه‌های شغلی دیگر با شکست مواجه می‌شوند به میوه‌فروشی رو می‌آورند که در نهایت هم پس از فعالیت اندکی مجبور به تعطیلی می‌شوند.

افزایش شدید قیمت خیار در پایتخت ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.02.2021
افزایش شدید قیمت خیار در پایتخت ایران

وی تاکید کرد: امسال هم که اجناس نسبت به سال گذشته بین 100 تا 300 درصد افزایش قیمت داشته و خیلی از مردم توان خرید میوه را ندارند.

رییس اتحادیه میوه و تره بار مشهد با بیان این که تعطیلی سایر مشاغل و مجازی برگزار شدن جلسات ادارات و سازمان‌ها آسیب زیادی به اتحادیه ما وارد کرد، بیان کرد: همین ادارات زمانی که جلساتی برگزار می‌کردند، روی میزشان میوه بود ولی اکنون دیگر خبری از جلسات حضوری نیست و تعطیلی اغذیه فروشی‌ها، هتل‌ها و ... هم باعث رکود ما شد. صنوف به یکدیگر وابسته هستند و تالارهای پذیرایی که تعطیل شده اند، خیلی در شغل ما تاثیر منفی داشته است، صنف ما حدود 3 تا 35 درصد از کرونا متضرر شده است.

مصدق تاکید کرد: در هر واحد اجرایی میوه‌فروشی به طور میانگین سه تا چهار نفر فعالیت دارند که این ابطال پروانه‌ها بیکاری سنگینی ایجاد می‌کند. اکثر کارگرهای این صنف هم بیمه نیستند مگر این که افراد قدیمی باشند چرا که کارگرها معمولا چرخشی بین مغازه‌ها کار می‌کنند. با این خرج‌های مغازه، اجاره، خرج زندگی و ... برای مغازه‌داران هم نمی‌صرفد که ماهی 700-800 هزار تومان پول بیمه بدهند و حتی خود کارفرماها هم بیمه نیستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала