ابراز امیدواری جمهوری چک نسبت به ثبت واکسن "اسپوتنیک وی" در اروپا

© Ministry of Health (Russia) /  مراجعه به بانک تصاویر ابراز امیدواری چک نسبت به ثبت واکسن "اسپوتنیک وی" در اروپا
ابراز امیدواری چک نسبت به ثبت واکسن اسپوتنیک وی در اروپا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.02.2021
اشتراک
نخست وزیر جمهوری چک ابراز امیدواری کرد که واکسن روسی "اسپوتنیک وی" در آژانس دارویی اروپا تأیید شود.

به گزارش اسپوتنیک، آندری بابیش، نخست وزیر چک گفت: جمهوری چک امیدوار است که واکسن روسی "اسپوتنیک وی" در آژانس دارویی اروپا تأیید شود و پس از آن جمهوری چک می توانند بدون به خطر انداختن سلامتی شهروندان خود، از این واکسن استفاده کنند.

در اسلواکی خواستار آغاز مذاکرات با روسیه در زمینه واکسن شدند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.02.2021
در اسلواکی خواستار آغاز مذاکرات با روسیه در زمینه واکسن شدند

نخست وزیر چک افزود: بسیاری با ایده خرید واکسن روسی "اسپوتنیک وی" به من مراجعه می کنند، زیرا همانطور که می دانید، سایر واکسن ها به مقدار محدود برای ما ارسال می شوند. ما روز جمعه از مجارستان بازدید کردیم تا اطلاعات مربوط به استفاده از واکسن "اسپوتنیک وی" را بدست بیاوریم. البته ما امیدواریم که واکسن روسی تأییدیه آژانس دارویی اروپا را دریافت کند و پس از آن می توان بدون اینکه سلامتی شهروندان به خطر بیفتد از آن استفاده کرد.

به گفته وی، اطلاعات موجود در مورد واکسن "اسپوتنیک وی" نشان می دهد که این دارو بی خطر و نتایج خوبی دارد. اما به طور قطعی مشخص نیست که آیا در بازار اروپا وارد می شود یا خیر. این موضوع  به امکانات تولید در فدراسیون روسیه بستگی دارد.

بابیش همچنین گفت که تا کنون مشخص نیست که موسسه دولتی کنترل مواد مخدر چک به طور مستقل ثبت واکسن روسی را در صورتی که تولید کنندگان "اسپوتنیک وی" برای دریافت گواهینامه آژانس دارویی اروپا اقدام نکنند، را دنبال کند.

شایان ذکر است که مجله معتبر پزشکی "لنست" اخیرا در مقاله‌ای به بررسی سومین مرحله از آزمایشات بالینی واکسن "اسپوتنیک وی" پرداخته است. این مجله واکسن "اسپوتنیک وی" را مطمئن و موثر اعلام نموده که حفاظت کامل در مقابل موارد سخت بیماری کووید- ۱۹ را تضمین می‌کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала