آفریقای جنوبی استفاده از واکسن آسترازنکا را متوقف کرد

© REUTERS / Stefan Wermuth /File Photoآفریقای جنوبی استفاده از واکسن آسترازنکا را متوقف کرد
آفریقای جنوبی استفاده از واکسن آسترازنکا را متوقف کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.02.2021
اشتراک
وزیر بهداشت آفریقای جنوبی از به تعویق انداختن برنامه واکسیناسیون کوویدـ۱۹ با واکسن آسترازنکا-آکسفورد در این کشور خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که تحقیقات دانشگاه ویتواترسرند در ژوهانسبورگ نشان می دهد که واکسن آسترازنکا- آکسفورد در پیشگیری از ابتلا به موارد خفیف گونه آفریقای جنوبی ویروس کرونا تاثیر کمتری دارد.

هرچند شرکت آسترازنکا می گوید که هیچکدام از دو هزار نفری که واکسن را دریافت کردند دچار علائم جدی نشدند. به زعم این شرکت یعنی واکسن همچنان می تواند بر روی بیماری شدید اثر گذار باشد.

دولت آفریقای جنوبی پس از دستیابی محققان به این یافته های ناامید کننده، تزریق واکسن آسترازنکا را از روز دوشنبه آغاز کرده است و به جای آن از واکسن جانسون اند جانسون و فایزر استفاده می شود.

وزیر بهداشت آفریقای جنوبی اعلام کرد: واکسن آسترازنکا همچنان با ما باقی خواهد ماند تا دانشمندان شواهد روشن تری از آن به ما بدهند.

بر اساس این گزارش، گونه آفریقای جنوبی ویروس کرونا از قدرت فراگیری بسیاری برخوردار بوده و داده ها نشان می دهد که مقاومت آن نسبت به گون های جدید کرونا در برابر واکسن های موجود بیشتر است. واکسن های آسترازنکا، فایزر و مدرنا بر روی گونه انگلیسی تاثیر گذار است.    

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала