با ورود واکسن اسپوتنیک وی به ایران، واکسیناسیون کرونا از روز سه شنبه آغاز می‌شود

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / واکسیناسیون کرونا از روز سه شنبه در ایران آغاز می‌شود
واکسیناسیون کرونا از روز سه شنبه در ایران آغاز می‌شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.02.2021
اشتراک
وزیر بهداشت ایران: با واردات اولین محموله واکسن اسپوتنیک وی از روسیه، واکسیناسیون کرونا در ایران از سه شنبه 21 بهمن آغاز می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، سعید نمکی، وزیر  بهداشت ایران در روز یکشنبه در مراسم آغاز فاز مطالعه بالینی انسانی واکسن کرونا رازی در وزارت بهداشت اعلام کرد: " همزمان با تلاش برای تولید واکسن کرونا در داخل کشور که به روشهای مختلف در حال انجام است یکی از قولهای ما به مردم این بود که زودتر واکسیناسیون را در داخل کشور شروع کنیم. برای این کار با ارزیابی واکسن های معتبر در دنیا یکی از کم عیب ترین و کم خطرترین واکسن ها را که واکسن اسپوتنیک وی روسیه بود انتخاب و وارد کردیم."

اولین گروه دریافت کننده واکسن اسپوتنیک وی در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.02.2021
اولین گروه دریافت کننده واکسن "اسپوتنیک وی" در ایران

وی افزود: " اوایل حمله ها و هجمه های زیادی می شد ولی صبوری کردیم و امروز همه فهمیده اند که اروپا و شرکت های واکسن ساز اروپایی مثل آسترازنکا نیز به دنبال همکاری با شرکت تولید کننده این واکسن هستند. بنای قهر با هیچ کس نداریم با اینکه جزو اولین مذاکره کنندگان برای خرید این واکسن بودیم پانزدهمین کشوری هستیم که این واکسن را تزریق می کنیم."

وزیر بهداشت ایران خاطرنشان کرد:‌ " شرط ما برای واردات واکسن این بود که حتما فاز 3 مطالعه انسانی را طی کرده باشد در حالی که برخی کشورهای منطقه این واکسن را در فاز 3 مطالعه انسانی تزریق کردند."

وی یادآور شد: " با وجود خرید 16 میلیون و 800 هزار واکسن از سبد کوواکس که برای هشت میلیون و 400 هزار نفر کافی است باید میزان بیشتری واکسن به کشور وارد کنیم چون این میزان واکسن جوابگو نیست."

نمکی افزود: " واکسن اسپوتنیک روسیه در حدود 6 کشور معتبر ثبت شده و سعی کردیم زمانی این واکسن را وارد کنیم که خیالمان راحت باشد و واکسن قابل اعتماد وارد کنیم. واکسیناسیون با واکسن روسی از سه شنبه بر اساس سند واکسیناسیون برای گروه‌های هدف که در مرحله اول افراد حاضر در خط مقدم نظام سلامت و کارکنان بخشهای آی سی یو هستند آغاز می شود بعد به سراغ بقیه کادر درمان و خانه های سالمندان و افراد بالای 65 سال می رویم و همین طور مرحله به مرحله جلو می رویم. روال کار تعریف شده است و خوشحالیم به رغم اینکه با دستان بسته در اقیانوس بلا شنا می کنیم اما چشمان ما باز است و در شرایطی واکسیناسیون را شنا می کنیم که میزان شیوع بیماری پایین آمده و تخت خالی داریم."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала