توضیحات زاخارووا درباره اخراج دیپلمات های اروپایی از روسیه

© Sputnik / Roman Makhmutov /  مراجعه به بانک تصاویر توضیحات زاخارووا درباره اخراج دیپلمات های اروپایی از روسیه
توضیحات زاخارووا درباره اخراج دیپلمات های اروپایی از روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.02.2021
اشتراک
سخنگوی وزارت امورخارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد: دیپلمات های سوئدی، لهستانی و آلمانی که در اقدامات غیرقانونی در مسکو و سنت پترزبورگ در ۲۳ ژانویه شرکت داشتند، عناصر نامطلوب از سوی فدراسیون روسیه شناخته شدند.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امورخارجه فدراسیون روسیه، اخراج سه دیپلمات اروپایی از روسیه را اقدامی اجباری خواند.

واکنش اتحادیه اروپا به اخراج سه دیپلمات‌ اروپایی از روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.02.2021
واکنش اتحادیه اروپا به اخراج سه دیپلمات‌ اروپایی از روسیه

پیش از این، وزارت امور خارجه به دیپلمات های سوئدی، لهستانی و آلمانی که در اقدامات غیرقانونی در مسکو و سنت پترزبورگ در ۲۳ ژانویه شرکت داشتند، عناصر نامطلوب اعلام کرد.

زاخاروا در کانال تلویزیونی "روسیه-۱" اظهار داشت: روسیه مجبور شد دیپلمات های سوئد، لهستان و جمهوری فدرال آلمان را به دلیل مشارکت در اقدامات غیرقانونی به عنوان واکنش به دخالت در امور داخلی روسیه اخراج کند.

وی گفت: متأسفانه، ما مجبور شدیم تدابیری را برای اخراج دیپلمات ها از سه كشور اروپایی، كشورهای اتحادیه اروپا، كه مستقیماً در حوادث غیرقانونی شركت داشتند اعمال كنیم.

در اوایل روز جمعه، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که روسیه برای دیپلمات های سوئد، لهستان و آلمان که در اقدامات غیرقانونی در مسکو و سنت پترزبورگ در ۲۳ ژانویه شرکت داشتند، عناصر نامطلوب اعلام کند.

نمایندگان سفارتخانه های سوئد، لهستان و آلمان روز جمعه در رابطه با تصمیم مربوطه به وزارت امور خارجه روسیه احضار شدند و اعتراضات مربوطه به آنها ارائه شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала