بایدن: آمریکا تحریم‌های ایران را لغو نمی‌کند

© AFP 2023 / Mandel Nganواکنش بایدن به "شرط" رهبر ایران برای بازگشت به برجام
واکنش بایدن به شرط رهبر ایران برای بازگشت به برجام - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.02.2021
اشتراک
رئیس جمهور ایالات متحده اعلام داشت که کشورش تحریم‌های علیه ایران را برای بازگشت این کشور به مذاکرات برجام لغو نخواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده اظهار داشت که کشورش تحریم‌های علیه ایران را برای بازگشت این کشور به مذاکرات برجام لغو نخواهد کرد.

آیت الله خامنه ای - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.02.2021
رهبر ایران: اگر تحریم ها برداشته شود به برجام بر می گردیم

بایدن در مصاحبه با کانال تلویزیونی "سی‌بی‌اس" بیان داشت: ایالات متحده برای برگرداندن ایران به میز مذاکرات برنامه جامع اقدام مشترک در خصوص برنامه هسته‌ای تهران، تحریم‌ها را بر نخواهد داشت.

رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا برای بازگشت تهران به مذاکرات برجام اولین قدم را برداشته و تحریم‌های ضدایرانی را لغو می‌کند، گفت: نخیر. علاوه بر این، بایدن به این سوال که آیا آنها (ایرانی‌ها) ابتدا باید از غنی سازی اورانیوم دست بکشند، پاسخ مثبت داد.

پیش از این آیت الله خامنه‌ای، رهبر ایران در خصوص بازگشت به برجام اعلام داشته بود: آن طرفی که حق دارد شرط معین کند، ایران است. چون جمهوری اسلامی به همه تعهدات عمل کرد. ما حق داریم برای ادامه برجام شرط بگذاریم و این شرط را گذاشتیم و گفتیم و هیچ‌کس هم از آن عدول نخواهد کرد. اگر می‌خواهند ایران به تعهدات برجامی برگردد، آمریکا بایستی تحریم‌ها را کلا در عمل لغو کند و ما بعد راستی‌آزمایی کنیم و ببینیم که درست تحریم‌ها لغو شده، آن‌وقت به تعهدات برجامی برمی‌گردیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала