شواهد جدیدی از نقش بازار ماهی فروشان ووهان چین در شیوع کرونا

© Photo / COURTESY SINA KARAMIشواهد جدیدی از نقش بازار ماهی فروشان ووهان چین در شیوع کرونا
شواهد جدیدی از نقش بازار ماهی فروشان ووهان چین در شیوع کرونا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.02.2021
اشتراک
متخصصان سازمان بهداشت جهانی "شواهد مهمی" در مورد نقش بازار در ووهان در شیوع کووید 19 یافتند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ، گروهی از متخصصان بین المللی سازمان بهداشت جهانی "شواهد مهمی" در مورد نقش بازار غذاهای دریایی در شهر ووهان چین در شیوع ویروس کرونا پیدا کرده اند.

سازمان جهانی بهداشت زمان رسمی آغاز شیوع ویروس کرونا در چین را زیر سوال برد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.02.2021
تردید کارشناس سازمان جهانی بهداشت در آغاز شیوع کرونا از بازار شهر ووهان چین

در این گزارش امده است که محققان "سرنخ های مهمی" در مورد نقش بازار در شیوع کرونا پیدا کردند. رئیس این گروه تحقیقاتی گفت که یافته های کلیدی قبل از عزیمت وی به چین​​، در 10 فوریه منتشر خواهد شد.

این کارشناس گفت: "بازار هنوز کاملا دست نخورده است. مردم با عجله آنجا را ترک کردند، و تجهیزات، ظروف و اثبات آنچه اتفاق می افتاد را حذف نموده ند".

بازار هوانان ووهان که سبزیجات ، غذاهای دریایی و حتی گوشت می فروخت، در 1 ژانویه 2020 بسته شد، زیرا تحقیقات اپیدمیولوژیک در مورد شیوع یک بیماری ناشناخته منجر به آن شد. اولین افراد بیمار در این بازار کار می کردند. با این حال ، دانشمندان هنوز در مورد نقشی که بازار ووهان در شیوع ویروس ایفا کرده است به یک نتیجه صریح نرسیده اند.

پیش از این، یک متخصص روسیه، معاون کار علمی موسسه تحقیقات اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی سن پترزبورگ به نام پاستور ولادیمیر ددکوف گفت که همه شرایط برای شیوع ویروس کرونا با نام کووید 19 در بازار غذاهای دریایی در ووهان  چین وجود دارد، اما این بدان معنا نیست که ویروس از آنجا منشا گرفته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала