پربازدید شدن کلیپ آزار خیابانی در شبکه های اجتماعی +عکس، ویدئو

© Fotolia / Photographee.euروایت های شجاعانه از تجربه تلخ آزار جنسی
روایت های شجاعانه از تجربه تلخ آزار جنسی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.02.2021
اشتراک
فیلمی با عنوان آزار خیابانی زنان در شبکه های مجازی دست به دست می‌ شود!

به گزارش اسپوتنیک، کلیپی ایرانی که نشان می دهدکه چگونه یک دختر زمانی که تنها در خیابان راه می‌رود مورد هجمه آزار‌های کلامی خیابانی قرار گرفته و امنیت و سلامت روان وی مخدوش می‌شود، در شبکه های اجتماعی منتشر شده است و دست به دست می چرخد. در فیلم منتشر شده نشان داده می شود که بعضی از افراد مزاحم ظاهر و پوشش دختر را ملاکی برای توهین و تحقیر قرار می‌دهند و برای عده‌ای نیز همین زن بودن کافیست تا تیرکلامات زهرآلود و سرشار از خشونت جنسی را به سمت روح و روان دختر نشانه روند. این فیلم یک روز بعد از صفحه اینستاگرام مربوطه حذف شد و عوامل سازنده این فیلم نیز احضار شده اند. این کلیپ در شهر مشهد ساخته شده است.

View this post on Instagram

A post shared by Rouydad24 (@rouydad24.ir)

علم‌الهدی تیرماه سال گذشته گفته بود: «دخترخانمی که مو‌های پریشانت را بیرون می‌اندازی، خانمی که خیال می‌کنی با بی‌حجابی و ولنگاری آزادی، این طور نیست، تو با ولنگاری اسیر شهوت‌رانی و هوس‌بازی مرد‌های هرزه شده ای. در جامعه‌ای که زنان آن باحجاب‌اند، جوانان آن مجاهد بار می‌آیند و جوانان جامعه به وسیله هرزگی‌ها و ولنگاری‌ها و لاابالی گری‌ها از دین فاصله نمی‌گیرند، اما در جامعه‌ای که زنان آن بی‌حجاب باشند مسئله بی‌حجابی و ولنگاری زن دین را از جوان می‌گیرد و سفره دین را از زیر پای جوان جمع می‌کنند.»

این سخنان علم‌الهدی نشان از آن داشت که زنان به عنوان قربانیان آزار‌ها و مزاحمت‌های خیابانی مردان هرزه، در واقع مقصران اصلی بروز چنین رفتار‌هایی هستند.

انتشار این فیلم که بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی داشت و دفعات بازدید از آن از مرز ۵ میلیون نفرعبور کرده است..
گروهی از کاربران بر این عقیده هستند که اینکه تجربه زیسته یک اتفاق را داشته باشی، خیلی بیشتر درگیر یک ویدئو می‌شوی. تمام مدت دیدن ویدئوی آزار خیابانی در مشهد تپش قلب داشتیم چرا که تجربه‌های گذشته را به یاد آوردیم. این گروه از کاربران معتقدند که حس ناامنی تمام آن سال‌های از یادمان نمی رود.

بعضی از کاربران که خود با متلک در گذشته موجب آزار دختران و زنان شده اند نوشتند که از رفتار گذشته خود پشیمان و شرمسار هستند.

گروهی از کاربران نیز عنوان کردند که آزار خیابانی که معمولا به دو شکل گفتاری و رفتاری رخ می‌نماید مانند تمام انحرافات اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی پیامد‌های خاص خود را بر بزه‌دیده می‌گذارد. سلب حس امنیت در فرد، احساس خدشه وارد شدن به شان و منزلت انسانی فرد آسیب‌دیده و احساس بدبینی به جنس مخالف که می‌تواند به اختلال در زندگی زناشویی فرد بینجامد از جمله تبعات تداوم آزار‌های خیابانی هستند. از طرف دیگر آزار‌های خیابانی حتی گاهی می‌تواند تبدیل به نزاع خیابانی شده و عواقب جبران‌ناپذیری را برای طرفین به دنبال داشته باشد.
بسیاری از کاربران بر این عقیده هستند که این نوع آزار‌ها که برای برخی آزارگران همراه با لذت جنسی یا احساس قدرت است اگر نسبت به زنان نزدیک به این افراد اعمال شود برای آن‌ها احساس خشم، سرشکستگی و زیرسوال رفتن مفهومی به نام غیرت را به دنبال دارد. احساسی که ممکن است دود آن به چشم آزارگر یا زن آزار دیده نزدیک به این افراد برود. این نوع رویکرد نسبت به بروز رفتار‌های آزاردهنده در برخی مردان نشان از ضعف در آموزه‌های ما دارد. آموزه‌هایی که عمل جنسی یا رفتار و گفتار جنسی نسبت به زنان را نشانه قدرت و مردانگی شمرده و رفتاری خارج از این دایره را نشان ضعف مردانگی تلقی می‌کنند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала