اظهار نظر بايدن در خصوص روابط آمريكا و چين

© AP Photo / Andrew Harnikاظهار نظر بايدن در خصوص روابط آمريكا و چين
اظهار نظر بايدن در خصوص روابط آمريكا و چين - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.02.2021
اشتراک
رئیس جمهور ایالات متحده اظهار داشت که کشورش و چین علی‌رغم رقابت شدید نباید با یکدیگر درگیر شوند.

به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با کانال تلویزیونی "سی‌بی‌اس" اظهار داشت: ایالات متحده و چین علی رغم رقابت شدید بین دو کشور نباید درگیری داشته باشند.

وزیر خارجه آمریکا، چین را تهدید کرد
 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.02.2021
وزیر خارجه آمریکا، چین را تهدید کرد

بایدن با اشاره به روابط خود با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در زمانی که وی معاون رئیس جمهور آمریکا بود، تصریح کرد: من همیشه به او می گفتم که نباید درگیری داشته باشیم، اما رقابت شدید وجود خواهد داشت. من قصد ندارم این کار را انجام دهم، او [شی جین پینگ] نیز این موضوع را می‌داند زیرا که سیگنال‌هایی ارسال کرده است. ما بر جاده قوانین بین المللی تمرکز خواهیم کرد.

لازم به ذکر است که در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، روابط آمریکا و چین به پایین‌ترین حد از زمان برقراری مناسبات دیپلماتیک در سال ۱۹۷۹ رسید و طرفین بر سر مسائلی از تجارت و فناوری تا هنگ‌کنگ، تایوان و سینکیانگ و دریای چین جنوبی اختلاف نظر داشتند.

پیش از این نیز یانگ جیه‌چی، عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی جمهوری خلق چین و مسئول روابط بین الملل، در یک مکالمه تلفنی با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده از واشنگتن خواست اشتباهات اخیر در مورد چین را اصلاح کند و برای توسعه روابط به طور مشترک تلاش کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала