آغاز مطالعات بالینی واکسن کرونا رازی در ایران

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر آغاز مطالعات بالینی واکسن کرونا رازی در ایران
آغاز مطالعات بالینی واکسن کرونا رازی در ایران
 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.02.2021
اشتراک
مطالعات بالینی واکسن کرونا رازی روز یکشنبه با حضور وزیر بهداشت ایران کلید خورد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، واکسن کرونا رازی یک واکسن استنشاقی با فناوری بایوتکنولوژی است و امروز فاز مطالعه بالینی آن آغاز شد.
سورنا ستاری معاون علمی ریاست جمهوری روز یکشنبه در مراسم رونمایی از واکسن کرونا رازی حضور داشت و گفت: در گذشته توجه کافی به تولید واکسن در ایران نمی شد اما در سالهای اخیر و به همت وزارت بهداشت پیشرفت‌های بزرگی در این زمینه به دست آمده و امروز توان تولید هر سه نوع واکسن کرونا اعم از واکسن با فناوری ویروس ضعیف شده، ویروس غیر فعال یا ام آر آن آ در کشور وجود دارد.

ورود محموله واکسن کرونا به ایران هر دو هفته یکبار - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.02.2021
ورود محموله واکسن کرونا به ایران هر دو هفته یکبار

کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در این مراسم خاطر نشان کرد: واکسن کرونا رازی مرحله مطالعه حیوانی را با آزمایش روی ۵۰۰ حیوان از جمله خوکچه، همستر و میمون پشت سر گذاشته و انجام آزمایش روی ۲۵ میمون یک رکورد بی سابقه و کار بسیار بزرگی بود که طی آن تعداد زیادی از کارکنان موسسه رازی به بیماری مبتلا شدند.
وی گفت: واکسن سازی رازی یکی مهمترین مراکز تحقیقاتی خاورمیانه است که برای تولید واکسن کرونا با رهبری وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو به این موفقیت رسیده است.
خاوازی بیان داشت: تولید واکسن کرونا در موسسه رازی یک پروژه کامل علمی است که با وسواس دنبال می شود و امیدواریم با همکاری مشترک با وزارت بهداشت و تولید واکسن معتبر بتوانیم با موفقیت این بیماری را کنترل کنیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала