کاهش مصرف گوشت قرمز در ایران

© Sputnik / Alexander Kryazhev/Vladimir Sergeevگوسفند
گوسفند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.02.2021
اشتراک
آیا طرح آزاد سازی صادرات دام زنده اجرایی خواهد شد؟

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، رییس سازمان امور عشایر ایران اظهارداشت که مصرف گوشت قرمز در سال جاری ۴۰ درصد کاهش یافته است. وی از طرح صادرات سالانه یک و نیم میلیون راس دام زنده عشایر با قیمت هر کیلوگرم حدود ۳ و نیم یورو خبر داد.

شاپور اعلایی مقدم رئیس سازمان امور عشایر ایران، در ادامه افزود:« در افق 5 ساله ای توانستیم میزان تولید گوشت قرمز توسط جامعه عشایری را از 162 هزار تن به 200 هزار تن برسانیم. سهم جامعه عشایری در تولید گوشت قرمز کشور به 25 درصد افزایش یافته است.

دستور روحانی برای تسهیل خرید کالا برای حقوق بگیران ابلاغ شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.09.2020
دستور روحانی برای تسهیل خرید کالا برای حقوق بگیران ابلاغ شد

تفاوت قیمت دام زنده در ایران با کشورهای همسایه زیاد بوده و تا 3 برابر می رسد و از طرفی سرانه مصرف گوشت قرمز به دلیل کرونا در بخش  صنف  صنعت و خانوار کاهش یافته است. در شرایط کرونا مصرف و تقاضای گوشت قرمز در  کشورمان 40 درصد کاهش یافته است که کاهش واردات گوشت قرمز به کشور نیز دلیلی بر این ادعا است.

قاچاق دام زنده از نوار جنوبی کشورمان انجام می شود و متاسفانه به نازل ترین قیمت ها به فروش می رسد. قیمت هر کیلوگرم دام زنده عشایر حدود 3.5 یورو خواهد بود که می تواند ارزآوری مناسبی برای کشور داشته باشد.

نرخ دام زنده عشایر 45 تا 46 هزار تومان است و قیمت دام در بازار نیز اخیرا به 54 هزار تومان رسیده که این امر می تواند از زیان دامداران جلوگیری کند. قیمت لاشه گوشت قرمز جوامع عشایری به طور میانگین 100 هزار تومان است».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала