سازمان بهداشت جهانی از کند شدن همه‌گیری کرونا خبر داد

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر سازمان بهداشت جهانی از کند شدن همه‌گیری کرونا خبر داد
سازمان بهداشت جهانی از کند شدن همه‌گیری کرونا خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.02.2021
اشتراک
گزارش سازمان بهداشت جهانی از روند کاهشی همه‌گیری ویروس کرونا در جهان خبر می‎دهد.

به گزارش اسپوتنیک، کارشناس سازمان بهداشت جهانی، ماریا ون کرخوان در جریان نشست خبری گفت که در بسیاری از کشورها همه‌گیری ویروس کرونا در حال کاهش است.

کرخوان گفت: " این لحظه خوبی برای تأکید بر این واقعیت است که ما شاهد کاهش تعداد مواردردر تعدادی از کشورها هستیم."

این متخصص اطمینان دارد که می توان با کمک اقداماتی و به ویژه با واکسیناسیون شهروندان که زنجیره انتقال ویروس را قطع می کند، به چنین نتایجی نزدیک شد.

با این حال، کرخوان به رهبران کشورهای جهان که در آنها تعداد موارد جدید COVID-19 در حال کاهش است توصیه کرد که نظارت بر رعایت اقدامات بهداشتی را متوقف نکنند.

پیش از این ، مدیرکل سازمان بهداشت جهانی، تدروس ادهانوم اعلام کرده بود که تعداد افرادی که واکسن ویروس کرونا را دریافت می کنند بیش از افراد بیمار است.

وی تأکید کرد: " از یک طرف این خبر خوب و دستاورد شگفت انگیز در مدت زمان کوتاه است. اما بیش از سه چهارم این واکسیناسیون فقط در 10 کشور است که تقریباً 60 درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی در آنها جمع شده است."

علاوه بر این، وی توصیه کرد که کشورهایی که قبلاً آسیب پذیرترین بخش جمعیت و کارکنان بهداشت را واکسینه کرده اند باید قبل از ادامه واکسیناسیون های گسترده، مازاد دارو را در اختیار سایر کشورها قرار دهند.

اولین موارد آلودگی به COVID-19 در اواخر سال 2019 در شهر ووهان چین گزارش شد. مقامات چینی بلافاصله این موضوع را به سازمان بهداشت جهانی گزارش دادند. در مارس 2020، این سازمان شیوع را به عنوان یک بیماری همه گیر جهانی تشخیص داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала