ترامپ از شهادت دادن در کنگره در دادگاه استیضاح خود امتناع می ورزد

© AFP 2023 / MANDEL NGAN ترامپ از شهادت دادن در کنگره در دادگاه استیضاح خود امتناع می ورزد
 ترامپ از شهادت دادن در کنگره در دادگاه استیضاح خود امتناع می ورزد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.02.2021
اشتراک
دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا از شهادت دادن در کنگره آمریکا در دادگاه استیضاح وی خودداری کرد.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را سی.ان.ان با استناد  به دیوید شوئن ، وکیل ترامپ اطلاع داده است.

شوئن ، در پاسخ به دعوت ترامپ برای سخنرانی در مجلس سنا از سوی جیمی راسکین، نماینده کنگره و یکی از مطرح کنندگان استیضاح ، گفت که این یکی دیگر از "شگردهای تبلیغاتی" است. وی تأكید كرد استفاده از قانون اساسی آمریكا برای روند به اصطلاح استیضاح، بسیار جدی تر از آن است که در چنین بازی هایی شرکت شود.

پارلمان کانادا یک گروه آمریکایی را در فهرست تروریستی قرار داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.02.2021
پارلمان کانادا یک گروه حامی ترامپ را تروریستی اعلام کرد

جیسون میلر مشاور رئیس جمهور سابق  نیز تأیید کرد که ترامپ در روند "ضد قانون اساسی" شهادت نخواهد داد.

پیش از این ، اعضای حزب دموکرات از مجلس نمایندگان کنگره گفته بودند که ترامپ باید برای همیشه از داشتن سمت های منتخب  از جمله سمت  ریاست جمهوری منع شود. طوری که واشنگتن پست نوشته ، دموکرات ها در پیام خود خطاب به سناتورها خاطرنشان کردند که چنین اقداماتی از سیستم انتخاباتی آمریکا در برابر هرگونه سوءاستفاده ترامپ در آینده پاسداری خواهد کرد

دادگاه استیضاح پس از 8 فوریه آغاز می شود. در قطعنامه مربوطه یک اتهام وجود دارد: تحریک به شورش. ترامپ اولین رئیس جمهور در تاریخ آمریکا است که دو بار استیضاح شده است.

 یادآور می شود ششم ژانویه که قرار بود نتایج آرا الکترال برای انتخاب رئیس جمهور بعدی آمریکا بررسی شود، هواداران دونالد ترامپ که بر اساس نتایج از رقیب دموکراتش جو بایدن عقب افتاده بود ، به کاخ کنگره در واشنگتن حمله ور شدند، که در این هجوم شماری کشته و یا زخمی شدند.

در نهایت بر اساس رای گیری در کنگره آمریکا، جو بایدن نامزد حزب دموکرات توانست بیش از 270 رای الکترال مورد نیاز برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور را کسب کند و رسما رئیس جمهور جدید آمریکا شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала