نشست فوری شورای امنیت ملی كاخ سفید درباره ایران

© AFP 2023 / Paul J. Richards نشست فوری شوراى امنيت ملي كاخ سفيد درباره ايران
 نشست فوری شوراى امنيت ملي كاخ سفيد درباره ايران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.02.2021
اشتراک
سخنگوی کاخ سفید از برگزاری نشست شورای امنیت ملی کاخ سفید در خصوص ایران و خاورمیانه خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، جین پساکی، سخنگوی کاخ سفید گفت: کاخ سفید روز جمعه جلسه شورای امنیت ملی کاخ سفید در مورد خاورمیانه برگزار کرد.

روحانی آمریکا را به خروج از خاورمیانه فراخواند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.02.2021
روحانی آمریکا را به خروج از خاورمیانه فراخواند

پیش از این تارنمای آکسیوس از برگزاری جلسه مشابهی با محوریت ایران برنامه هسته ای ایران با توجه به اینکه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، آنرا موضوع مهمی می داند، خبر داد.

سخنگوی کاخ سفید در توئیتر خود نوشت: جای تعجب نیست که شورای امنیت ملی جلساتی را در مورد موضوعات سیاس، از جمله طیف گسترده ای از مسائل در خاورمیانه در سطح بالا تشکیل می دهد. جلسه امروز بخشی از بررسی مسائل سیاسی است. تصمیمات به آنجا منتقل نمی شوند.

به گفته وی، دولت هیچ قصدی برای اعلام علنی ندارد و قبل از تصمیم گیری با کنگره و شرکای ایالات متحده گفتگو خواهد کرد. پساکی گفت: شواهد نشان می دهد که مکانیسم های بین دپارتمانی "پس از چهار سال تصمیم گیری بر اساس خواسته های یک نفر ، کار خود را از سر گرفته اند."

پیش از این تارنمای آکسیوس از برگزاری جلسه مشابهی با محوریت ایران برنامه هسته ای ایران با توجه به اینکه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، آنرا موضوع مهمی می داند، خبر داد.

کاخ سفید پیشتر از تصمیم بایدن برای گفتگو در مورد برنامه های مذاکره با ایران، با متحدانش خبر داده بود. تهران نیز اعلام کرده که مذاکره با آمریكا جزو برنامه هاي ايران نيست و هرگونه پيشرفت در اين زمينه به اقدامات واشنگتن از جمله رفع تحريم ها بستگي دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала