پایان حمایت آمریکا از عملیات نظامی در یمن

© REUTERS / KEVIN LAMARQUEبایدن
بایدن   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.02.2021
اشتراک
آمریکا به حمایت از عملیات نظامی ائتلاف عربی در یمن پایان می دهد.

به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در وزارت امورخارجه آمریکا اعلام نمود که آمریکا به حمایت از عملیات نظامی ائتلاف عربی در یمن پایان می دهد.

بایدن در این خصوص گفت:« واشنگتن قصد دارد به تلاش های خود جهت حل و فصل مسالمت‌آمیز  درگیری در این کشور عربی شدت بخشد. ما همچنین به فرایند دیپلماسی شدت خواهیم بخشید تا به جنگ در یمن پایان داده شود.

بحرین میدان جنگ عربستان و امارات - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.02.2021
بحرین میدان جنگ عربستان و امارات

این جنگ باید به پایان برسد. برای تایید بر این نکته که ما به گفته خود پایبند خواهیم بود، از حمایت خود از عملیات  تهاجمی در یمن پایان می دهیم که فروش اسلحه را نیز دربرمی گیرد».

پیشتر سالیوان اعلام کرده بود که عملیات عربستان در یمن به بروز بحران شدید انسانی در یمن منجر شده است. وزارت حقوق بشر در صنعا ۲۵ ژانویه ۲۰۲۱ گزارشی منتشر کرد که حجم جنایت‌های این ائتلاف در جنگ ویرانگر یمن از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ را نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش در نتیجه تجاوزات ائتلاف سعودی-آمریکایی ضد یمنی‌ها از ۶ سال گذشته ۱۶۸۰۲ غیرنظامی یمنی از جمله ۳۷۵۳ کودک و ۲۳۶۱ زن جان خود را از دست داده‌اند. ۱۹۳۷۵ غیرنظامی نیز به شدت مجروح شده‌اند که ۴۰۳۶ تن از آن‌ها کودک و ۲۹۹۴ نفر زن هستند. بیش از ۳.۲ میلیون نفر نیز آواره شده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала