سفیر سابق روسیه در ایران: عدم احیای برجام منجر به وخامت اوضاع در خلیج فارس می‌شود

© Fotolia / Borna Mirahmadianسفیر سابق روسیه در ایران: عدم احیای برجام منجر به وخامت اوضاع در خلیج فارس می‌شود
سفیر سابق روسیه در ایران: عدم احیای برجام  منجر به وخامت اوضاع در خلیج فارس می‌شود  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.02.2021
اشتراک
سفیر سابق روسیه در ایران معتقد است که عدم موفقیت در احیای کامل برجام می‌تواند منجر به وخامت جدی اوضاع در منطقه خلیج فارس شود.

به گزارش اسپوتنیک، الکساندر ماریاسوف، سفیر سابق روسیه در ایران اظهار داشت: عدم موفقیت در مذاکرات احیای کامل برنامه جامع اقدام مشترک در مورد برنامه هسته‌ای ایران می‌تواند منجر به وخامت جدی اوضاع در منطقه خلیج فارس، به ویژه در پس زمینه پیروزی احتمالی محافظه کاران در انتخابات ریاست جمهوری ایران در ماه ژوئن، شود.

کاظم جلالی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.02.2021
سفیر ایران در روسیه : آمریکا برای بازگشت به برجام باید تحریم های علیه ایران را لغو کند

ماریاسوف بیان داشت: من مایلم که بازگشت به برجام اتفاق بیفتد. اگر این کار انجام نشود و اگر مواضع ایران به ویژه پس از انتخابات ریاست جمهوری این کشور در ماه ژوئن سال جاری، جایی که تصور می شود محافظه کاران  پیروز شوند، سخت‌تر شود، وضعیت ممکن است پیچیده‌تر گردد.

سفیر سابق روسیه در ایران افزود: ما می‌توانیم به وضعیت پایان سال گذشته که تهدیدهای متقابل بین ایالات متحده آمریکا و ایران به بالاترین حد خود رسید و بسیاری انتظار داشتند درگیری نظامی که منجر به انفجار یا تشدید اوضاع در خلیج فارس و منطقه می‌شود رخ دهد، برگردیم.

وی تصریح کرد: عدم موفقیت در تلاش برای بازگرداندن برجام بر سیاست منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای تأثیر می‌گذارد، زیرا نمی‌توان این موضوع را رد کرد که افراد تندرو، علی رغم فتوای آیت الله علی خامنه‌ای مبنی بر اینکه ایران نمی‌تواند و نباید دارای سلاح‌های کشتار جمعی باشد، ممکن است به دنبال ایجاد سلاح‌های هسته‌ای به عنوان عامل بازدارنده در رویارویی با اسرائیل و ایالات متحده باشند. چنین وقایعی را نمی‌توان به طور کامل منتفی دانست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала