دانشمندان: سویه های جدید کرونا می توانند سیستم ایمنی بدن را فریب دهند

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر دانشمندان: سویه های جدید کرونا می توانند سیستم ایمنی بدن را فریب دهند
دانشمندان: سویه های جدید کرونا می توانند سیستم ایمنی بدن را فریب دهند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.02.2021
اشتراک
مطالعه دانشمندان آمریکایی نشان داده است جهش های ژنتیکی در سویه های جدید کرونا به آنها امکان می دهد سیتسم ایمنی بدن را دور بزنند و این گونه ها در برابر آنتی بادی مقاوم هستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ساینس، محققان دانشکده پزشکی دانشگاه پیتسبورگ اعلام کردند: بر اساس مطالعات مشخص شده که جهش های ژنتیکی در سویه های جدید کرونا به آنها امکان می دهد سیتسم ایمنی بدن را دور بزنند و این گونه ها در برابر آنتی بادی مقاوم هستند.

این مطالعه در تابستان سال 2020 آغاز شد، زمانی که هنوز اطلاعات مربوط به جهش ویروس کرونا جدید در دسترس نبود و این ویروس پایدار به نظر می رسید. با این حال اکنون اوضاع کاملاً تغییر کرده است.

بعدا در روند تحقیقات مشخص گردید شد که این ویروس در روند تکامل تغییرات ژنتیکی بیشتری دارد. به خصوص یک یافته ناخوشایند این بود که ویروس کرونا آموخت که از پاسخ ایمنی فرار کند. این ویروس این کار از طریق حذف انتخابی بخشهای کوچک از توالی ژنتیکی خود انجام داد. این حذف باعث تغییر شکل فرم پروتئینی شد که آنتی بادی بدن روی آن تاثیر می گذاشت. در نتیجه آنتی بادی ها دیگر قادر به خنثی سازی ویروس تغییر شکل یافته نبودند و بنابراین، ویروس جهش یافته می توانست با دور زدن پاسخ ایمنی بدن به سلولها حمله کرده و در آنها تکثیر شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала