بایدن از ارتش میانمار خواست از قدرت کنار برود

© REUTERS / Kevin Lamarqueبایدن از ارتش میانمار خواست از قدرت کنار برود
بایدن از ارتش میانمار خواست از قدرت کنار برود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.02.2021
اشتراک
جو بایدن، رئیس جمهور آمریكا اعلام کرد ارتش میانمار باید از قدرت کنار رفته و رهبران بازداشت شده این کشور را آزاد کند.

به گزارش اسپوتنیک، بایدن این مطلب را در سخنرانی برنامه ای خود در وزارت امور خارجه آمریکا درباره سیاست خارجی این کشور اظهار داشت.

 میانمار - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.02.2021
گزارش و تحلیل
آیا میانمار میدان جدید نبرد آمریکا و چین خواهد شد؟

رئیس جمهور آمریكا گفت: "ارتش میانمار باید از قدرت که آنرا غصب کرده، کنار رفته،  فعالان، وکلای مدافع و مقاماتی را که بازداشت کرده، آزاد نموده ،محدودیت های برای فعالیت رسانه ها را برداشته و از خشونت خودداری کند." همانطور که در اوایل این هفته گفتم، ما به همراه شرکای خود برای حمایت از دموکراسی و حاکمیت قانون و اتخاذ تدابیری علیه مخالفان (دموکراسی)  فعالیت خواهیم کرد."

بایدن افزود که طی چند روز گذشته او در مورد وضعیت میانمار با شرکا و متحدان ایالات متحده و همچنین با میچ مک کانل رهبر اقلیت جمهوری خواه سنای آمریکا گفتگو کرده است. طوری که رئیس جمهور آمریکا متذکر شد،  هم صحبتان وی اتفاق نظر داشتند که غصب قدرت و تلاش برای بازنگری در نتایج انتخابات که مطابق قانون انجام شده،غیرقابل قبول است.

ارتش میانمار یک دهه پس از موافقت با انتقال قدرت به دولت غیرنظامی در این کشور ، دوشنبه این هفته با تصاحب قدرت از طریق اجرای یک کودتا علیه دولت آنگ‌ سان سوچی، ضمن اعلام وضعیت فوق‌العاده برای مدت یک سال، خانم سوچی و سایر رهبران سیاسی را بازداشت کرد. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала