بازداشت داعشی های نفوذی از سوریه به عراق

© Photo / IRNAبازداشت داعشی های نفوذی از سوریه به عراق
بازداشت  داعشی های نفوذی از سوریه به عراق - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.02.2021
اشتراک
واحد اطلاعات نظامی پلیس فدرال عراق از دستگیری ۱۲ تروریست نفوذی از سوریه به خاک عراق در استان نینوا در غرب این کشور خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، یک منبع امنیتی عراقی امروز جمعه گفت که واحد اطلاعات نظامی پلیس فدرال عراق موفق شد ۱۲ تروریست دارای تابعیت عراقی را که از سوریه به استان نینوای عراق نفوذ کرده بودند، دستگیر کنند.

این منبع تصریح کرد: این ۱۲ تروریست در دوره عملیات پاکسازی خاک عراق از گروه تروریستی داعش، از عراق به سوریه فرار کرده بودند اما بار دیگر مخفیانه به عراق بازگشته بودند.

کشته شدن یکی از رهبران داعش در عراق - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.01.2021
کشته شدن یکی از رهبران داعش در عراق

وی افزود: واحد اطلاعات نظامی پلیس فدرال اخیرا در عملیات جدید پاکسازی استان نینوا از بقایای گروه تروریستی داعش این تروریست ها را شناسایی و بازداشت کرد.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد، اما عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.

نیروهای امنیتی عراق برای پاکسازی کامل این مناطق از وجود عناصر تروریستی تلاش می‌کنند.

درپی افزایش تحرک تروریست‌ها در برهه اخیر در برخی استان‌ها از جمله دیاله، کرکوک، صلاح الدین، الانبار، دیاله و بابل، نیروهای مسلح عراق نیز بر شدت عملیات خود علیه بقایای گروه تروریستی داعش در مناطق مختلف این کشور افزوده و در طول ۲ هفته اخیر شمار زیادی از سرکردگان تروریست ها از جمله سرکرده ارشد داعش در عراق موسوم به «جانشین خلیفه و والی عراق» و یک سرکرده دیگر موسوم به «فرمانده جنوب عراق» در این گروه به همراه تعدادی از تروریست‌های طراح انفجار تروریستی اخیر میدان الطیران بغداد را به هلاکت رسانده و شمار دیگری از آنها را بازداشت و مقرها و مخفیگاه‌های آنها را منهدم کردند که این عملیات همچنان ادامه دارد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала