کالاهای جذاب ایرانی برای بازار روسیه کدامند؟

© Sputnik / Evgeny Odinokov  /  مراجعه به بانک تصاویر کالاهای جذاب ایرانی برای بازار روسیه کدامند؟
کالاهای جذاب ایرانی برای بازار روسیه کدامند؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.02.2021
اشتراک
تحریم های آمریکا باعث شده است که تجار ایرانی از صادرات برخی از محصولات کشور به بسیاری از بازارهای تجاری محروم شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، اصلی‌ترین برنامه وزارت صمت و سازمان توسعه تجارت ایران حول محور صادرات به کشورهای همسایه و منطقه تعریف شد. در این بین نهایی شدن عضویت ایران در سازمان همکاری های اقتصادی اوراسیا که در آبان 98 کلید خورد باعث شد، راهی جدید برای صادرات کالاهای غیرنفتی ایرانی به کشورهای همسایه و منطقه که در آسیای میانه و شرق اروپا قرار دارند باز شود. هرچند بازار بسیاری از کشورهای عضو اوراسیا محدود بوده و نمی‌توان انتظار جدی از آن داشت اما قرار گرفتن روسیه به عنوان وسیع‌ترین و یکی از پر جمعیت ترین کشورهای منطقه و جهان در اوراسیا باعث شده شانس تجار ایرانی در به دست آوردند بازارهای جدید افزایش پیدا کند.

بازار ایران را برای روسیه دست کم نگیرید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.04.2018
بازار ایران را برای روسیه دست کم نگیرید

براوردهای صورت گرفته از فعالیت ایران در حدود 15 ماهی که از عضویت در اورسیا می‌گذرد حاکی از آن است که صادرات به روسیه با وجود کاهش کلی صادرات تحت تاثیر کرونا، افزایش یافته و همین موضوع نشان دهنده اهمیت بازار روسیه برای ایران است.

با وجود بستر گسترده موجود در این بازار، جزییات آمارهای صادراتی منتشر شده نشان می‌دهد که همچنان صادرات محصولات کشاورزی و میوه اصلی‌ترین سبد صادراتی ایران به روسیه است و این در حالی است که ایران توان حضور در سایر بازارها را نیز دارد. از این رو سازمان توسعه تجارت در جریان برگزاری یک وبینار تلاش کرد بستر موجود را برای فعالان اقتصادی تشریح کند.

بر اساس اعلام سازمان توسعه تجارت، فرصت‌های صادراتی به روسیه شامل برخی محصولات پتروشیمی، خشکبار، محصولات صنایع غذایی، آبزیان، محصولات لبنی، کفش و چرم، نساجی، مصالح ساختمانی، تجهیزات الکترونیک، دارو، تجهیزات پزشکی، قطعات یدکی اتومبیل و خدمات تجارت الکترونیک است و در صورتی که این کالاها وارد سبد صادراتی ایران شود، در روسیه خریدار خواهند داشت. در کنار آن شرکت‌های دانش بنیان ایرانی نیز برای فعالیت و ارائه خدمات خود فرصت مناسبی در روسیه پیدا خواهند کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала