پمپئو از سیاست خارجی بایدن انتقاد کرد

© REUTERS / Andrew Harnikپمپئو از سیاست خارجی بایدن انتقاد کرد
پمپئو از سیاست خارجی بایدن انتقاد کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.02.2021
اشتراک
مایک پمپئو، وزیر خارجه پیشین آمریکا، از سخنرانی برنامه ای اخیر جوزف بایدن، رئیس جمهور این کشور درباره سیاست خارجی دولت جدید انتقاد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی FOX ،  پمپئو ابراز تردید کرد که بازگشت ایالات متحده به تصمیمات گرفته شده در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما صلاح باشد.

این انتقادات پمپئو در رابطه با این  جمله بایدن بود که  گفت:"آمریکا بازگشت". پمپئو اظهار داشت: "بازگشت به چه چیزی؟ به  زماني كه داعش (گروه تروريستي ممنوع در فدراسيون روسيه) خلافتي به اندازه انگلستان را در سوريه كنترل می كرد؟ امیدوارم اینطور نباشه. رئیس جمهور [پیشین] [دونالد] ترامپ و تیم ما به این وضع پایان داده اند."

Президент США Джо Байден в Овальном кабинете в Белом доме, 2021 год  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.02.2021
بایدن قول داد روسیه "تاوان همه کارهای خود" را بپردازد

وی همچنین یادآوری کرد که قبل از روی کار آمدن ترامپ ، چین "هرکاری را که می خواست " با ایالات متحده انجام می داد و میلیون ها آمریکایی را در کانزاس ، کارولینای جنوبی و سایر ایالت ها بیکار کرده بود.

علاوه بر این، پمپئو خاطرنشان کرد سیاست باراک اوباما شامل "رفتار با تروریست ها در ایران به عنوان دوست و دادن 150 میلیون دلار پول نقد به آنها" بود. این سیاستمدار در پایان گفت: "من فکر نمی کنم که مردم آمریکا بتوانند اجازه بدهند هشت سال دیگر سیاست باراک اوباما را داشته باشند."

پیش از این ، جن پساکی سخنگوی کاخ سفید گفته بود که جو بایدن در روابط با چین تجدید نظر می کند. پساکی گفت: "تمام اقداماتی که دولت قبلی انجام داده است در حال حاضر از نقطه نظر نگرش ما به امنیت ملی مورد تجدید نظر قرار می گیرداین تجدید نظر از جمله در توافق تجاری با چین، که توسط دونالد ترامپ ، رئیس جمهور سابق منعقد شد، صورت گرفته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала